Esteu aquí: Inici > Més notícies > Primera universitat politècnica en producció i productivitat científica

Segons el Rànquing Buela-Casal de la Universitat de Granada

Primera universitat politècnica en producció i productivitat científica

Per segon any consecutiu, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és la primera politècnica estatal en producció científica segons el ‘Ranking 2013 de investigación de las universidades públicas españolas’. En aquesta edició, la UPC assoleix, a més, la primera posició en termes de productivitat en la recerca entre les universitats politècniques.

25/01/2016
La millora de resultats en articles publicats, projectes I+D, tesis doctorals, patents i doctorats amb menció d’excel·lència han permès que, per primer any, la UPC escali posicions fins a encapçalar el rànquing entre els centres d’educació superior politècnics, en termes de productivitat. En aquest àmbit, la UPC se situa entre les 5 primeres universitats a nivell estatal i ha obtingut una puntuació de 63,63.

Pel que fa a la producció científica, la UPC repeteix lideratge entre les universitats politècniques amb una puntuació de la producció global de 56,63. Així mateix, la UPC consolida els bons resultats en diferents indicadors, entre els quals destaca l’increment en el nombre d’articles publicats per PDI funcionari.

El Ranking 2013 de investigación de las universidades públicas españolas’, que s’ha publicat a la revista Psicothema, ha estat realitzat per investigadors de la Universitat de Granada liderats pel professor G. Buela-Casal. El treball, a partir de dades del 2013, avalua les universitats públiques estatals en dos grans blocs: la dimensió de producció i la de productivitat(ponderant la producció pel nombre de Personal Docent i Investigador funcionari), tot considerant la grandària de la institució.

Per realitzar l’estudi es comparen els resultats de catorze indicadors relacionats amb l’activitat investigadora, set per a cada dimensió: articles publicats en revistes indexades al Journal Citations Reports (JRC); trams de recerca; projectes d’R+D atorgats pel Ministeri d’Economia i Competitivitat; tesis doctorals; beques FPU concedides pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport; doctorats amb Menció cap a l’Excel·lència, i patents registrades i explotades.

evolució producció rànquing buela-casalevolució productivitat rànquing buela-casal

Evolució de la producció (taula de l'esquerra) i la productivitat (taula de la dreta) de la UPC en el Rànquing Buela-Casal

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Investigadors del CREB participen en la caracterització de patologies cardíaques de la malaltia Hutchinson-Gilford Investigadors del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC han participat, amb ... [llegir +]
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i Núria Castell, directora de la FIB, en el moment d'entrega del Premi d'Honor. La Facultat d’Informàtica de Barcelona, guardonada amb el Premi d’Honor a la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica La XXII Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, que ha tingut lloc el 24 de febrer, ha ... [llegir +]
Mapa de relleu realitzat mitjançant la manipulació manual d'un calaix de sorra. La UPC desperta vocacions tecnològiques al YoMo Controlar el televisor a través dels moviments, analitzar la força de les onades o representar ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)