Esteu aquí: Inici > Més notícies > Tres estudiants de l’EETAC guanyen un concurs internacional sobre planificació de xarxes mòbils 4G

A la competició s’hi han presentat 219 grups universitaris d’arreu del món

Un equip de tres estudiants de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha quedat en primer posició al Concurs internacional ATDI de Planificació de Xarxes Mòbils 4G. El premi està dotat amb 10.000 euros i una oferta de treball a l’empresa ATDI.

04/11/2014
Els estudiants Martí Floriach, Álvaro López i Oriol Sanjuan, de quart curs del grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació de l'Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), han guanyat el primer premi del concurs internacional Best Radioplanning Competition: Design the French 4G Network que ha organitzat l’empresa ATDI sobre la planificació de xarxes mòbils 4G. El guardó està dotat amb 10.000 euros i una oferta de treball a l’empresa ATDI, que els estudiants recolliran properament a París.

L'objectiu del concurs era donar la millor solució possible per garantir una cobertura i qualitat de servei 4G, tot tenint en compte el cost de la xarxa i la possibilitat de desplegar femto-cel·les, petits nodes que els usuaris instal·larien a casa seva per millorar la cobertura mòbil en zones interiors (indoor) i també descarregar la xarxa principal outdoor. Durant sis mesos l’empresa ATDI ha cedit a totes les universitats participants llicències del seu software de planificació ICS Designer per realitzar els projectes.

Els estudiants, que han treballat sota la supervisió del professor Mario García-Lozano, del grup de recerca WiComTec, del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC, competien contra un total de 219 participants procedents d'universitats de tot el món. El segon lloc del concurs ha estat per a la University of Technology Tampere, de Finlàndia, i la tercera posició per a l’Ecole d’Ingénieurs Sup Galilee Paris-XIII, de França.

Pràctiques amb un software de referència
El jurat, convocat per ATDI, ha estat format per un panell d'experts internacionals en comunicacions mòbils i gestió de l'espectre. A més, l'EETAC és guardonada amb un pack ICS Telecom Education, que permetrà fer servir el software professional de planificació d’ATDI durant un any i que serà incorporada tant a l'assignatura ‘Laboratori de Comunicacions Sense Fils’ del grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, que imparteix el professor Mario Garcia Lozano, com també en treballs de fi de grau. Això permetrà els estudiants treballar amb una eina que és referència en el món de la telefonia mòbil i que fan servir empreses de tot el món.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Fins al 15 d’octubre es poden sol·licitar la beca Equitat i les acreditacions de l’AGAUR per matricular-se com a becari condicional al curs 2016-2017 L'Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) ha unificat el procediment per ... [llegir +]
El cotxe de l'UPC ecoRacing competint a la Formula Student Regne Unit Formula Student compta, aquest estiu, amb cinc equips d’estudiants de la UPC que competeixen als circuits europeus L’ETSEIB Motorsport, format per estudiants de l’ETSEIB; l’UPC ecoRacing, de l’ESEIAAT; ... [llegir +]
Carpeta de la UPC pel curs 2016-2017 El període de matrícula de graus a la UPC es reobrirà el mes de setembre El 27 de juliol s'ha tancat el primer període de matrícula als graus de la Universitat ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)