Esteu aquí: Inici > Més notícies > Una plataforma educativa basada en recursos dels jocs guanya el 9è Premi Davyd Luque

El segon premi ha estat per un motor d'apunts col·laboratiu

Els professors Rolando Chacón i Enrique Mirambell i la professora Esther Real reben el primer premi per la proposta “UPC Academy. Plataforma interactiva per a l’ensenyament”. El segon premi ha estat per la proposta presentada per Sergio Ramírez, estudiant del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) de la UPC.

04/06/2013
La proposta "UPCacademy. Plataforma interactiva per a l’ensenyament”, dels professors del Departament d’Enginyeria de la Construcció Rolando Chacón, Enrique Mirambell i Esther Real, ha estat la guanyadora del 9è Premi Davyd Luque a la Innovació en les TIC. El jurat ha determinat com a segon premi "Collaborative TextBook", un projecte presentat per l’estudiant Sergio Ramirez.

Aquest guardó, atorgat UPCnet, la Universitat Politècnica de Catalunya • BarcelonaTech (UPC) i el Consell Social de la Universitat, reconeix projectes TIC innovadors creats per la comunitat UPC.

El Jurat del premi ha valorat molt positivament la proposta UPC Academy, basada en l'aplicació de les característiques dels jocs en l'aprenentatge, pel seu caràcter innovador, i li ha atorgat el primer premi, dotat amb 4.000 euros.

Aquesta plataforma oberta i interactiva promou l’ensenyament d’una disciplina utilitzant noves formes d’experiència per a l’usuari. L’objectiu és vincular-la a les noves necessitats educatives, garantint la mobilitat i ubicuïtat i fent possible la formació permanent.

Se’n poden conèixer més detalls en el següent vídeo o bé consultant el treball i el resum.

El segon premi, dotat amb 2.000 euros, ha estat presentada per Sergio Ramírez, estudiant del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) de la UPC. El Jurat ha destacat aquesta proposta pel seu foment de l'aprenentatge col·laboratiu.

Collaborative TextBook és un motor d’apunts en línia col·laboratiu. L’estudiantat pot consultar, crear i millorar els apunts de forma interactiva, compartir-los amb els companys, fer anotacions i fer i respondre consultes. Té l’objectiu que l’estudiantat sigui proactiu, i també és una eina que facilita la supervisió per part del professorat. Es pot consultar el treball i el resum d’aquest projecte.

El Jurat, presidit per Antoni Giró, rector de la UPC i format per Mònica Sala Gómez, presidenta de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UPC; Josep Casanovas, conseller delegat d'UPCnet; Victor Huerta, director d'Informàtica de la UPC; Carlos Balot, director d'UPCnet i Rosa Castro, directora d'Innovació d'UPCnet, ha volgut destacar com a elements clau a l'hora d'escollir les propostes guanyadores, l'aplicabilitat i l'enfoc clar per millorar els serveis TIC de la UPC del futur.

El Premi Davyd Luque a la Innovació en les TIC
El Premi Davyd Luque a la Innovació en les TIC, convocat anualment per UPCnet, la UPC i el Consell Social de la Universitat, té com a objectiu incentivar a les persones que formen part de la comunitat UPC a desenvolupar projectes i idees innovadores en el camp de les tecnologies de la informació i de la comunicació.

El Premi, iniciat l’any 2005, està impulsat pels treballadors d’UPCnet per retre homenatge al seu company Davyd Luque, un referent en la innovació en les TIC al llarg de la seva trajectòria professional.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
Llanda realitzada amb la impressora AM S5500P de Ricoh Ricoh España i el CIM de la UPC inauguren un centre punter en tecnologies d’impressió 3D Ricoh España, empresa líder en tecnologia i transformació digital, i el CIM de la UPC, entitat ... [llegir +]
Acords amb diverses universitats per a l’aprenentatge d’idiomes La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha signat acords amb diverses universitats –la ... [llegir +]
Públic assistent i membres participants en l'acte de reconeixement de Maria Àngels Puigví (a la taula, segona per la dreta) Reconeixement a la professora Maria Àngels Puigví, Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària a la trajectòria docent Dimecres, 13 de setembre, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)