Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’aprova el nou Programa de Càtedres de PDI

S’aprova el nou Programa de Càtedres de PDI

El Consell de Govern, reunit en sessió ordinària el 23 de maig, ha aprovat la nova normativa del Programa de Càtedres de PDI. Aquesta nova normativa va ser acordada prèviament amb els representants sindicals.

01/06/2017
L’objectiu del Programa de Càtedres aprovat és regular el procediment pel qual la Universitat, atenent a la disponibilitat pressupostària, a criteris organitzatius i d’equilibri en la dotació de les plantilles, determina les noves places de catedràtic que seran objecte de futures convocatòries en aquelles àrees de coneixement en què hi hagi professorat amb mèrits especialment destacats. El nou model de distribució de càtedres té en compte tant les necessitats organitzatives com els mèrits acumulats dels potencials candidats. A més, recull polítiques d’igualtat de gènere i polítiques d’integració de persones amb discapacitat. Del total de càtedres del Programa, es reserva un 7% per a persones amb discapacitat.

Anualment, el vicerectorat de personal docent i investigador realitzarà la convocatòria d’aquest programa, incloent els criteris d’avaluació de les candidatures per part de la Comissió de Selecció i Avaluació del Personal Docent i Investigador (CSAPDIU).

Es pot presentar al Programa el professorat permanent en actiu de la UPC que estigui a temps complet dels cossos de titulars d’universitat i de catedràtics d’escola universitària, i en les categories de professorat agregat i de director o directora d’investigació amb una antiguitat mínima de dos anys a la UPC en els cossos o categories que donen accés al Programa, a temps complet, i que disposi de l’acreditació corresponent (acreditació per a catedràtic d’universitat emesa per l’ANECA en el cas del personal funcionari i acreditació de Recerca avançada emesa per l’AQU-Catalunya per al personal laboral).

El model aprovat serà revisat l’any proper i posteriorment, cada dos anys, a fi i efecte de detectar, si escau, i resoldre possibles disfuncions.

Càtedres estratègiques
A banda de les càtedres que es convocaran d’acord amb aquest Programa de Càtedres, s’incorpora la convocatòria de dues càtedres en atenció a prioritats estratègiques, segons va aprovar el Consell de Govern del 23 de maig: una en l’àmbit de Ciències i Enginyeries Biotecnològiques i una altra en l’àmbit d’Enginyeria de les TIC.

Per a la distribució d’aquestes càtedres, es tindran en compte les persones candidates del Programa de Càtedres que comptin amb la distinció ICREA Acadèmia atorgat per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats, que hagin estat valorades en el quartil superior de cada un dels dos àmbits i no hagin superat el Programa per àmbits ni per la reserva per discapacitats.

Segueix-nos a Twitter Obriu l'enllaç en una finestra nova
És notícia
El rector Enric Fossas, al centre, obre l'acte inaugural, que ha comptat amb la intervenció del  secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro (en la foto, a l'esquerra del rector) i del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell (a la dreta) L’arquitecta Carme Pigem inaugura el curs acadèmic 2017-2018 a la UPC en un acte marcat per la situació que viu Catalunya ‘30 anys després’ és el títol de la lliçó que ha impartit Carme Pigem, una de les sòcies ... [llegir +]
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]
D'esquerra a dreta: la directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet; el vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros; Neus Consul, directora de l'ETSEIB, i el rector Enric Fossas. La UPC i SEAT signen un acord de col·laboració per al grau en Enginyeria d'Automoció El vicepresident de Recursos Humans de SEAT, Xavier Ros, i el rector de la Universitat Politècnica ... [llegir +]
Amb la col·laboració de:
Oficina de Mitjans de Comunicació.
C/ Jordi Girona 31, 08034 Barcelona Tel.: +34 93 401 61 43
oficina.mitjans.comunicacio@(upc.edu)