Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria de Satèl·lits

Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC)

El grau en Enginyeria de Satèl·lits té per objectiu proporcionar una formació integral en els coneixements, les habilitats i les competències requerits en el sector espacial, que inclou el disseny i control dels sistemes que formen un vehicle espacial, les comunicacions amb la Terra i entre satèl·lits, la transmissió i el processament de dades i els serveis i les aplicacions de les dades satel·litàries.

Aquest grau compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya en el marc de l’Estratègia NewSpace de Catalunya, que incorpora actuacions tecnològiques, socials i empresarials orientades a promoure el sector espacial català. L'ús de satèl·lits més petits i econòmics permet que més agents, tant públics com privats, puguin utilitzar els serveis espacials per a aplicacions verticals i transversals en diversos sectors productius. Algunes d’aquestes aplicacions inclouen l’observació i gestió del territori; l’anàlisi i presa de decisions en infraestructures, produccions agrícoles o davant d’adversitats climàtiques, i l’expansió de la cobertura per a comunicacions de l’internet de les coses (IoT), 5G o 6G. Aquest nou ecosistema tindrà un efecte aglutinador d'altres tecnologies, com ara la impressió 3D, la intel·ligència artificial, l'electrònica avançada i les comunicacions mòbils de nova generació.

4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Horaris/torns
La titulació s'imparteix en horari de matí.
Idiomes

Informació sobre l'ús de llengües a l'aula i els drets lingüístics de l'estudiantat.

Preus i beques
Preu aproximat per curs, 1.107 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Lloc d'impartició
Places nou ingrés
Codi de preinscripció
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de crèdits de CFGS
Consulta el cercador d’estudis universitaris del Canal Universitats de la Generalitat de Catalunya
Legalització de documents
Els documents expedits per estats no membres de la Unió Europea ni signataris de l’Acord sobre l’espai econòmic europeu han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.
Sortides professionals
  • Disseny, fabricació i proves de satèl·lits per al sector empresarial i agències governamentals.
  • Desenvolupament i manteniment de sistemes de comunicació satel·litaris per empreses del sector de les TIC.
  • R+D al voltant de tecnologies espacials i sistemes satel·litaris.
  • Organitzacions i agències aeroespacials.
  • Recollida i processament de dades satel·litàries per a aplicacions de cartografia, meteorologia, medi ambient, agricultura, infraestructurs, gestió de desastres o defensa, entre d'altres camps.
  • Enginyeria de software de satèl·lits i de la càrrega útil de missions satel·litàries.
Organització dels estudis
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una tercera llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.

Versió per imprimir

Activitats per a futurs estudiants Consulta totes les activitats

Jornades de portes obertes

Sol·licita informació