Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech

Grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials

Curs 2017-2018
El grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials t’ofereix una formació multidisciplinària en enginyeria de sistemes aeroespacials. Obtindràs un ampli coneixement en els àmbits de la ciència i les tecnologies aeroespacials, especialment quant a infraestructures aeroportuàries i d’aeronavegació i sistemes de transport aeri i de gestió del trànsit aeri. Et formaràs per esdevenir un professional capaç de desenvolupar projectes aeroespacials i de consultoria i integrar-h'hi.

Menció en Aeronavegació
T’especialitzaràs en aviònica i sistemes de comunicació, navegació i vigilància que requereixen el transport i la circulació aeris. Obtindràs els coneixements tècnics  necessaris en els àmbits de la navegabilitat, els satèl·lits de comunicacions, de geolocalització i d’observació, la meteorologia, la instrumentació electrònica i els sistemes de control de vol. Aquests coneixements els podràs aplicar al disseny de rutes de vol, la gestió de l’espai aeri i la implementació, el desenvolupament, el disseny i el manteniment dels sistemes de comunicació, navegació i vigilància d’aquest espai.

Menció en Aeroports
T’especialitzaràs en disseny, desenvolupament, manteniment i gestió d’infraestructures aeroportuàries i de suport a l’aviació en general. Obtindràs  formació sobre el manteniment de pistes d’enlairament, hangars, edificis de terminals i de serveis, torres de control i accessos de viatgers i mercaderies, i estudiaràs la construcció, manteniment i administració d’aeroports. A més, podràs aplicar els coneixements tècnics que adquiriràs a camps com la geotècnia, les instal·lacions elèctriques i de comunicacions, les estructures, l’edificació i les infraestructures per a la navegació aèria, els aeròdroms, els heliports o els altiports.

Mencions

• Aeronavegació
  • Aeroports
Mostra el text complet
Amaga el text complet
4 anys
Càrrega lectiva
240 crèdits ECTS (incloent-hi el treball de fi de grau). Un crèdit equival a 25-30 hores de treball.
Tipus de docència
Nota de tall del curs 2017-2018
Preus i beques
Preu aproximat per curs, 2.431 €. Consulta el percentatge de minoració en funció de la renda (beques i modalitats de pagament).
Títol oficial
Inscrit en el registre del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
Places nou ingrés
Places canvi d'estudis
Nota de tall del curs 2017-2018
9,460. Notes de tall
Ponderacions PAU
Taula de ponderacions de les matèries per a la fase específica
Com s'hi accedeix
Totes les vies d'accés, preinscripció i matrícula.
Convalidacions de CFGS
Legalització de documents
Tots els documents expedits en països de fora de la Unió Europea han d'estar legalitzats per via diplomàtica o amb la postil·la corresponent.

Pla d'estudis no disponible

Professió regulada
  • Enginyer/a tècnic/a aeronàutic/a
  • Enginyer/a aeronàutic/a (cursant el màster universitari en Enginyeria Aeronàutica)
Sortides professionals
  • Companyies aèries i empreses que operen en la gestió de la navegació aèria i del sector aeroportuari.
  • Organismes nacionals i internacionals de l’aviació civil.
  • Petites i mitjanes empreses aeronàutiques.
  • Recerca i desenvolupament de tècniques o solucions innovadores per al sector aeroespacial. Organitzacions i agències aeroespacials.
  • Coordinació de projectes (anàlisi de viabilitat, pla director, avantprojecte, projecte constructiu) o estudis per a la construcció, explotació, operació i manteniment d'aeronaus i infraestructures aeronàutiques.
  • Gestió aeroportuària (direcció d’aeroports, aeròdroms, heliports, gestió d’operacions, serveis de terra –handling–, seguretat operacional, etc.) i la seva interacció amb l’entorn (minimització del soroll i de la contaminació).
  • Verificació i certificació que tingui com a objecte les infraestructures aeroportuàries i d’aeronavegació i qualsevol sistema de gestió de l’espai, el trànsit i el transport aeri.
  • Direcció tècnica, peritatge, redacció d’informes, dictàmens i assessorament tècnic en àrees relatives a l’enginyeria tècnica aeronàutica.
  • Consultoria tècnica i econòmica.
  • Gestió d’empreses aeronàutiques.
  • Docència i recerca.
Calendari acadèmic
Calendari acadèmic dels estudis universitaris de la UPC
Normatives acadèmiques
Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UPC
Acreditació i reconeixement d'idiomes
Els estudiants de grau han d'acreditar la competència en una 3a llengua per obtenir el títol de grau. Certifica el teu nivell d’idiomes.
Lloc d'impartició
Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC)

Versió per imprimir

Sol·licita informació