En marxa el nou portal de Dades de Recerca

La UPC ofereix una finestreta única per donar suport al personal de la Universitat, principalment PDI, en la gestió de les dades dels projectes o les activitats de recerca.

04/10/2023

El nou portal Dades de Recerca és una eina útil per al personal investigador de la UPC que participa en projectes en els quals la gestió de dades és un requisit dels ens finançadors, així com per qualsevol investigador o investigadora que du a terme una activitat de recerca, com ara una tesi doctoral o un treball acadèmic.

A més d'oferir recursos i d'informar dels diferents aspectes a tenir en compte en relació amb les dades de recerca en les diferents fases d’un projecte, el portal enllaça als diferents serveis i unitats de la UPC. Així mateix, ofereix un punt de contacte únic per resoldre dubtes i sol·licitar suport.

La posada en marxa d'aquest nou portal està en línia amb les actuacions emmarcades en el Full de ruta 2025 de Ciència Oberta, aprovat pel Consell de Govern el 5 de juliol. Un pas més en el compromís de la Universitat per adoptar el paradigma col·laboratiu, transparent i obert de cara a avançar en el coneixement científic i tecnològic ha estat el nomenament, fa uns mesos, del professor Rafael Vidal Ferré com a delegat del rector en Ciència Oberta i Ciència Ciutadana (vegeu notícia).

En el servei que s'ofereix a Dades de Recerca, web coordinat pel Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius, hi participen també l'Àrea de Recerca i Transferència, l'Àrea TIC, l'Àrea de Serveis Jurídics i Avaluació de Riscos, el Comitè d'Ètica i l'Escola de Doctorat. El nou portal es va presentar en el marc de la IV Jornada Ciència Oberta a la UPC, el 28 de juny passat.