La UPC escala posicions en el rànquing QS Sustainability 2024 i se situa entre les 150 millors universitats del món

La nova edició del rànquing QS sobre sostenibilitat situa la UPC entre les 150 millors universitats del món, en concret, en el lloc 143. El rànquing també destaca la Universitat en governança, en què es posiciona en el ‘top 100’ del món, en el lloc 79.

12/12/2023

El 5 de desembre s’ha publicat el QS Sustainability 2024, un rànquing que avalua la contribució de les institucions en tres grans dimensions de desenvolupament sostenible: impacte ambiental, impacte social i, per primer cop en aquesta edició, governança. L’edició 2024 classifica 1.397 universitats d’arreu del món, 493 europees i 38 estatals.

En la classificació general, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) escala posicions en el rànquing i se situa en el lloc 143è del món (a l’edició 2023 es va situar en el rang 191-200).

Pel que fa a les tres dimensions analitzades, la UPC se situa:

• 130è lloc del món en impacte ambiental, una dimensió que analitza els esforços que fan les universitats per millorar el planeta, ja sigui a través de la recerca en àrees com el medi ambient i la climatologia, polítiques i estratègies en acció climàtica o l’impacte dels alumni en el foment d’un món més sostenible.
    En aquesta dimensió s’avaluen tres àmbits: educació ambiental, en què la UPC se situa en la posició 136; recerca en medi ambient, en què puja a la posició 124 del món, i sostenibilitat del medi ambient, en què es posiciona en el lloc 265.
  • 255a posició en impacte social, en què es valoren les accions de les institucions per millorar la societat, sigui mitjançant mesures d'igualtat o proporcionant formació sòlida als titulats i assegurant que l’estudiantat tingui una experiència enriquidora durant el procés d’aprenentatge.
    La dimensió d’impacte social inclou cinc àmbits: igualtat, en què la UPC es posiciona en el lloc 318 de món; intercanvi de coneixements, en el lloc 107; impacte de l’educació, en el 467; ocupabilitat i oportunitats, en el 373, i el de salut i benestar, en què la UPC es posiciona en el lloc 260.
  • Entre les 100 millors universitats del món en l’àmbit de governança: en concret, en la posició 79 del món.
    És la primera vegada que el rànquing analitza aquesta dimensió, que reconeix la tasca de les universitats en integrar polítiques, pràctiques i estratègies vinculades a la bona governança. Segons les Nacions Unides, la capacitat de complir amb els compromisos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) està supeditada a la coordinació i implementació de polítiques i pràctiques de bona governança. És també la dimensió en què la UPC obté millor puntuació, amb 91,5 punts d’un màxim de 100.