20 escoles i instituts de Catalunya reben el segell ‘Escoles Aquí STEAM UPC’

Representants dels centres que han rebut el segell 'Escoles Aquí STEAM UPC’, acompanyats per personal de la UPC
Descarregar

Materials UPC en primer terme sobre una taula

Els segells ‘Escoles STEAM Aquí’ s'han lliurat el 30 de juny

Alumnat de l'Escola Bogatell que ha participat en el programa

Alumnat de l'Escola Bogatell que ha participat en el programa

Estudiants de l'Institut Joaquima Pla, un dels centres reconeguts amb el segell del programa
Descarregar

Els 20 centres educatius que han participat en la tercera edició del programa ‘Aquí STEAM UPC’ han rebut, el 30 de juny, el segell ‘Escoles Aquí STEAM UPC’, en reconeixement al compromís per la igualtat de gènere i al foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre les noies. Des de l’inici del projecte, ara fa tres cursos acadèmics, s'han programat activitats per a més de 4.000 nois i noies de 57 centres educatius de Catalunya.

30/06/2022

El programa ‘Aquí STEAM UPC’  ha tancat, el 30 de juny, la tercera edició amb un acte de cloenda en què s'han lliurat els distintius ‘Escoles STEAM Aquí’ als 20 centres educatius de sis localitats catalanes (Barcelona, Cornellà de Llobregat, Puig-reig, Sant Cugat del Vallès, Santa Coloma de Cervelló i Vilanova i la Geltrú) que han participat en el projecte.

‘Aquí STEAM UPC’ és una iniciativa de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) que té com a objectiu atreure talent femení als estudis de tecnologia i enginyeria a Catalunya, trencar els estereotips i rols de gènere establerts en la societat i fer visibles nous referents femenins d’una manera atractiva i propera per a les noies. L’acte de cloenda ha estat també un reconeixement a les professores i investigadores de la Universitat que, amb l’activitat duta a terme als centres, han fet visibles figures femenines en els àmbits STEAM.

Aquesta tercera edició del programa ha comptat amb la participació d’uns 1.360 infants i adolescents d’un total de 20 escoles de primària i instituts públics d’arreu de Catalunya, que han incorporat, així, accions STEAM a les aules. En total, s’han desenvolupat 57 activitats didàctiques i de divulgació científica i tecnològica (xerrades, tallers, conferències) i s'ha comptat amb la implicació de 21 professores i investigadores de la UPC, que han fet d’enllaç amb els centres educatius.

Des de l’inici del programa ara fa tres cursos acadèmics, més de 4.000 nois i noies de 57 centres educatius han participat en alguna de les activitats de foment de vocacions STEAM que inclou la iniciativa.

La quarta edició del programa arrancarà el setembre, coincidint amb l’inici del curs acadèmic, amb una vintena de centres educatius que s'incorporaran al projecte. La iniciativa compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona.

'Aquí STEAM UPC' se suma a diferents estratègies que promou la UPC, en el marc del Pla de promoció dels estudis i el III Pla d'Igualtat de Gènere, encaminades a atraure el talent de les dones i a corregir els biaixos de gènere.