Tret de sortida als actes de commemoració dels 30 anys del CCD

Nou logotip del CCD, amb la referència als 30 anys d'inici d'activitat
Descarregar

Nou logotip del CCD, que ha esdevingut enguany unitat operativa en el si dels centres docents de la Universitat

En marxa 54 projectes de cooperació internacional i d'àmbit local

Actualment, i en el marc de la convocatòria d'ajuts del 2022 del CCD, s'estan posant en marxa 54 iniciatives, entre les quals hi ha projectes d'educació per al desenvolupament, de cooperació internacional, de recerca i d'àmbit local, i en què hi participen 245 persones, en col·laboració amb universitats, ONG, entitats socials i altres organismes. Més d'un centenar de persones de la UPC, entre estudiants, PAS, PDI i alumni participaran en els propers mesos, directament sobre el terreny, en les iniciatives que es duran a terme en una vintena de països.

A través d'aquesta convocatòria d'ajuts, la UPC ha assignat un suport total de 250.000 euros procedents de la Campanya 0'7 % de la Universitat.

El 5 d'octubre ha tingut lloc, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), el tret de sortida als actes de commemoració del 30è aniversari del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC. Un centre que al llarg de la seva trajectòria ha contribuït a millorar les condicions de vida en moltes comunitats d'arreu del món, mitjançant projectes duts a terme amb les aportacions del 0,7% institucionals, voluntàries (d'estudiantat, PDI i PAS) i d’agents externs.

17/10/2022

Aquest curs acadèmic 2022-2023 es posa en marxa un programa d'activitats, a les diferents escoles i facultats de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), per commemorar el 30è aniversari del Centre de Cooperació al Desenvolupament (CCD)  , uns actes que posaran de relleu la tasca feta per aquest centre des de la seva creació. El primer acte i que ha marcat l'inici de la commemoració ha tingut lloc a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), el 5 d'octubre (vegeu notícia).

En aquests 30 anys, els projectes desenvolupats pel CCD han donat fruit a experiències enriquidores i transformadores tant per part de les persones que han impulsat les diferents accions com de les comunitats beneficiàries dels ajuts. Unes experiències viscudes des de l’àmbit acadèmic, de servei o en formació, que han contribuït a construir un món més just i sostenible.

El programa d’activitats, que clourà amb un acte de celebració el proper mes de maig, posarà en valor totes aquelles accions que s’han fet o s’estan desenvolupat en els diversos centres de la UPC per tal de fer coneixedora aquesta tasca a la comunitat universitària, en el sentit d’enfortir els vincles de les persones dinàmiques en l'àmbit de la cooperació i promoure la implicació de tothom que hi estigui interessat.

En aquesta línia de compromís de la Universitat i davant la necessitat d’abordar els grans reptes tant a nivell global com local, el mes de desembre passat el Consell de Govern de la UPC va aprovar que el CCD passés a ser una unitat operativa en el si dels centres docents de la Universitat. D’aquesta manera, el CCD alinea la seva activitat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que configuren l’Agenda 2030 aprovada per les Nacions Unides, i ho fa a través del compromís institucional i de la implicació activa de la comunitat, que hi aporta tant el coneixement específic de la UPC en els àmbits de l’arquitectura, l'enginyeria, les ciències i la tecnologia com la participació en iniciatives de cooperació i solidàries orientades a combatre situacions de pobresa i vulnerabilitat social.