Es reforcen les beques i pràctiques en empresa per a estudiants de Matemàtiques i Estadística de la UPC

Un moment de l'acte de signatura del conveni entre la UPC i Accenture

Un moment de l'acte de signatura del conveni entre la UPC i Accenture

La UPC i l'empresa tecnològica Accenture han renovat el conveni de col·laboració que permet a l'estudiantat de la Facultat de Matemàtiques i Estadística accedir a beques d'estudi i pràctiques remunerades al centre d'excel·lència global de Big Data i Intel·ligència Artificial que la companyia té a Barcelona. L'empresa atorgarà també un premi al millor expedient del màster en Estadística i Investigació Operativa.

01/04/2022

Mitjançant aquest nou conveni de col·laboració, que tindrà una durada de dos anys renovables i renova el que mantenien des de l'any 2012, ambdues entitats es comprometen a continuar impulsant de manera conjunta activitats formatives orientades a millorar les competències i habilitats professionals de l'estudiantat, així com també activitats científiques i tecnològiques dinterès comú.

La signatura de renovació del conveni de col·laboració entre la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i Accenture ha tingut lloc l'1 d'abril, a l'edifici Rectorat de la UPC, a càrrec del rector de la UPC, Daniel Crespo, i del Director Global Supply Chain & Operations d'Accenture, Jaime Rodríguez Lagunas. A l'acte també hi han assistit el degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC, Jaume Franch, i el director gerent d'Accenture Applied Intelligence, Franz Naselli.

Beques d'estudi
El conveni inclou beques per a estudiants del grau en Matemàtiques, del grau en Estadística i del màster interuniversitari en Estadística i Investigació Operativa (MESI), impartit per la UPC i la Universitat de Barcelona.

D'una banda, s'atorgaran quatre beques Accenture Analytics Career Path, destinades a estudiants de nou accés del MESIO, que cobriran el cost de matrícula i que els permetran fer pràctiques acadèmiques remunerades a l'empresa durant un quadrimestre. A més, es concediran dues beques d´estudi Accenture Analytics Master's Project, equivalents al cost de la matrícula del treball final de màster en Estadística i Investigació Operativa. Aquestes beques permetran als estudiants integrar-se a la companyia per fer pràctiques durant un quadrimestre i realitzar el treball final de màster vinculat a alguna de les línies de recerca proposades per l'empresa.

Premis als millors expedients
Accenture també reconeixerà l'estudiant amb millor expedient acadèmic del màster en Estadística i Investigació Operativa i els dos millors expedients del grau en Matemàtiques i del grau en Estadística. Aquests estudiants, a més, podran fer pràctiques a l'empresa.

Reforçar enllaços
D'altra banda, Accenture participarà al Fòrum FME, una jornada de networking on les empreses i institucions tenen l'oportunitat de conèixer de prop les capacitats i habilitats professionals dels futurs i recent titulats en Matemàtiques i Estadística.

Així mateix, ambdues entitats impulsaran accions com visites guiades a la companyia i workshops sobre casos pràctics, i personal de l'empresa podrà participar a la Summer School del màster en Estadística i Investigació Operativa de la FME.