Acord amb PIMEC per potenciar la innovació, la competitivitat i el creixement empresarial

Descarregar

En el marc del conveni amb PIMEC es coordinaran activitats de formació, investigació científica i desenvolupament tecnològic

Descarregar

Signatura de l'acord amb PIMEC per fomentar la transferència de coneixement i tecnologia de l’àmbit universitari als sectors productiu

Descarregar

Ambdues entitats coordinaran activitats de formació, investigació científica i desenvolupament tecnològic

El conveni, signat el 5 de desembre, té com a objectiu establir un marc de col·laboració que permeti fomentar la transferència de coneixement i tecnologia de l’àmbit universitari als sectors productius, potenciant així la innovació, la competitivitat i el creixement empresarial. L’acord ha estat ratificat pel rector de la UPC, Francesc Torres, i pel president de PIMEC, Josep González.

05/12/2018

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i PIMEC han signat, el 5 de desembre, un conveni amb l’objectiu d’establir un marc de col·laboració que permeti fomentar la transferència de coneixement i tecnologia de l’àmbit universitari als sectors productius, potenciant així la innovació, la competitivitat i el creixement empresarial. En aquest context, ambdues entitats coordinaran activitats de formació, investigació científica i desenvolupament tecnològic. Concretament, les accions se centraran en els següents àmbits:

• Docència: Cooperació en programes de formació per al personal investigador i tècnic de l’empresa o aliè, i també mitjançant activitats de “mentoring” bidireccional amb estudiants en règim de convenis de cooperació educativa amb les empreses de PIMEC.
  • Recerca i transferència: Execució de projectes de recerca, mitjançant la promoció de la innovació entre les pimes, organització d’activitats comunes relacionades amb la promoció de la recerca, la transferència i el desenvolupament tecnològic i facilitar la innovació i el desenvolupament tecnològic de les empreses afiliades a PIMEC.
  • Energia: Iniciar línies de col·laboració específica, a l’entorn estratègic de la UPC vinculat al projecte de Claus per a un nou Paradigma Energètic, de forma que es puguin posar en comú les estratègies mútues per a fomentar la transició vers un nou model energètic.
  • Acceleració d’empreses: Facilitar les vies de col·laboració de forma que, a través de PIMEC i les empreses que hi formen part, es pugui impulsar l’acceleració d’spin-off i start-ups basades en el coneixement i la tecnologia.
La UPC, des de la seva posició de lideratge a l’entorn de la indústria 4.0 i de la transició energètica, vol contribuir a facilitar a les PIMES catalanes aquesta transició que cada cop més exigent per treballar en un mercat global i cada cop més competitiu. En aquest sentit, la Universitat està treballant en la posada en marxa d’un Observatori de Prospectiva Tecnològica, de caràcter sectorial, a partir del qual elaborarà informes i ajudarà a orientar la recerca que desenvolupen els diferents centres i grups de recerca anticipant-se a la demanda del mercat, alhora que permetrà facilitar a les empreses catalanes el seu posicionament més competitiu.

Durant la signatura de l’acord, Josep González, president de PIMEC, ha destacat que la voluntat de l’entitat és “explorar els vincles de connexió i cooperació entre els àmbits universitari i empresarial per tal de treballar amb nous instruments que permetin a les universitats esdevenir un agent actiu en el desenvolupament i competitivitat de les pimes, així com garantir una major capacitat d’adaptació a les necessitats empresarials”.

Per la seva banda, Francesc Torres, rector de la UPC, ha deixat palès que “des de la Universitat entenem la nostra tasca de transferència del coneixement de la forma més directa possible: aprofitant la capil·laritat territorial dels nostres nou campus i confegint aliances estratègiques amb organitzacions clau com PIMEC. Amb ells, volem iniciar un camí que ens permeti ajudar a la formació continuada dels nostres empresaris, fomentar la innovació, ajudar en la recerca de l'eficiència energètica i impulsar la creació de noves empreses. Estem segurs que la nostra experiència en aquestes temàtiques i la bona entesa amb el teixit empresarial que aporta PIMEC, serà un tàndem amb molt futur”.