Acord de col·laboració amb la Fundació Caixa d'Enginyers per impulsar els préstecs UPC Alumni i altres iniciatives

Fèlix Masjuan i Daniel Crespo en l'acte de signatura del conveni
Descarregar

Fèlix Masjuan i Daniel Crespo en l'acte de signatura del conveni

La UPC i la Fundació Caixa d'Enginyers han signat un conveni de col·laboració que contribuirà a finançar els préstecs UPC Alumni i impulsar diferents premis i estades de mobilitat de l'estudiantat. En el mateix marc de col·laboració, es promouran iniciatives com el TechLab Manresa o la participació de la UPC a la competició internacional XPRIZE Rainforest.

15/11/2023

L'acord l'han signat, el 9 de novembre, Daniel Crespo, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), i Fèlix Masjuan, president del Grup Caixa d'Enginyers. El conveni, que té una durada inicial d'un any, preveu la renovació de forma anual amb una durada màxima de quatre anys, i té l'objectiu de donar suport a diverses iniciatives de la Universitat orientades a trencar barreres econòmiques que dificulten l'accés a l'educació superior i oferir oportunitats de futur a l'estudiantat.

Amb aquesta finalitat, l'acord estableix el suport de la Fundació Caixa d'Enginyers al programa de Préstecs UPC Alumni, uns ajuts adreçats a l'estudiantat de grau del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) i als que volen cursar un Erasmus o realitzar el treball de fi de grau o de màster a l'estranger.

El conveni preveu també diferents aportacions de l'entitat per premiar l'estudiantat amb millor expedient acadèmic de diferents titulacions de grau i màster de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM), l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i I'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG). Així mateix, s'estableixen ajuts a la mobilitat internacional de l'estudiantat de l'ETSEIB.

Així mateix, la Fundació Caixa d'Enginyers donarà suport al projecte TechLab Manresa i a l'equip Providence+ de la UPC, que desenvoluparà una solució tecnològica per combatre el canvi climàtic a les selves tropicals i amb la qual competiran al concurs internacional XPRIZE Rainforest.