Acord de la UPC i els Mossos d’Esquadra per desenvolupar projectes conjunts de recerca i innovació tecnològica

El rector Daniel Crespo (al centre de la imatge); el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, i el director general dels Mossos d’Esquadra, Pere Ferrer, juntament amb altres representants institucionals de la UPC i de la Direcció General de Policia
Descarregar

La UPC i els Mossos d’Esquadra han signat un acord marc de col·laboració per dur a terme conjuntament projectes de recerca i innovació científica i tecnològica, a través de l’inLab FIB. Aquest laboratori desenvoluparà innovació en àmbits com la ciència de les dades i el big data; la mobilitat intel·ligent; l’enginyeria del coneixement i dels serveis; la ciberseguretat i la simulació.

12/09/2023

L’acord entre la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i els Mossos d’Esquadra, signat el 12 de setembre, amb una durada de quatre anys, s’orienta a desenvolupar projectes conjunts en els àmbits d’expertesa de l’inLab FIB, el laboratori d’innovació i recerca de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB).

Aquests àmbits inclouen la ciència de les dades i el big data, i la mobilitat intel·ligent mitjançant el tractament avançat de dades per a la gestió de flotes de vehicles, simulació i del trànsit, predicció de la qualitat de l’aire, anàlisi i millora de processos intermodals i de transport. També comprèn l’enginyeria del coneixement i dels serveis en el camp de la Internet de les Coses i els sistemes d’informació, així com la ciberseguretat (optimització de la seguretat informàtica i detecció de frau electrònic), i la modelització, simulació i optimització aplicades al transport, la fabricació, la logística, els processos industrials (bessons digitals) o els sistemes d’emergències.

A l’inLab FIB la innovació i la formació constitueixen la base fonamental del progrés i de la transferència del coneixement creat a la Universitat. Per això la seva activitat se centra a innovar i transferir coneixement a la societat en l’àmbit de les TIC, mitjançant el desenvolupament del talent humà i la realització de projectes R+D+I multidisciplinaris.

Un dels trets diferencials de l’inLab FIB és la participació activa de l’estudiantat de la FIB en el desenvolupament de la innovació, conjuntament amb professorat i personal tècnic especialitzat, mitjançant el programa acadèmic Talent.

L’acte de signatura d’aquest conveni ha comptat amb el rector Daniel Crespo; el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena; el director general dels Mossos d’Esquadra (Direcció General de la Policia), Pere Ferrer, així com el degà de la FIB, Josep Fernández Ruzafa; el director de l’inLab FIB, Ernest Teniente, i la directora associada d'aquest laboratori, Maria Ribera Sancho, entre d’altres. Després de la signatura del conveni s’ha fet una visita pel Campus Diagonal Nord de la Universitat.