Els Mossos d’Esquadra visiten l’inLab FIB per conèixer les seves capacitats tecnològiques

D'esquerra a dreta, el director de l'iinLab FIB, Ernest Teniente; el Director General de la Policia, Pere Ferrer, i el Comissari en Cap, Eduard Sallent
Descarregar

D'esquerra a dreta, el director de l'inLab FIB, Ernest Teniente; el Director General de la Policia, Pere Ferrer, i el Comissari en Cap, Eduard Sallent

El director de l'inLab FIB, Ernest Teniente, en un moment de la presentació
Descarregar

El director de l'inLab FIB, Ernest Teniente, en un moment de la presentació

Una delegació d’alts comandaments dels Mossos d’Esquadra ha visitat l’inLab FIB de la UPC per conèixer les capacitats tecnològiques d’aquest laboratori d’innovació i recerca i analitzar possibles àrees de col·laboració.

05/12/2022

La visita de la delegació d’alts comandaments dels Mossos d’Esquadra amb la direcció i els responsables de les diferents àrees d’expertesa de l’inLab FIB, el laboratori d’innovació i recerca de la Facultat d’Informàtica de Barcelona( FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), ha tingut lloc el dia 2 de desembre. La delegació ha estat encapçalada pel Director General de la Policia, Pere Ferrer,  i el Comissari en Cap, Eduard Sallent. També han assistit 11 comandaments i responsables de les diverses àrees tecnològiques de la Policia.

L’objectiu de la reunió ha estat conèixer de primera mà les capacitats tecnològiques de l’inLab FIB en les seves àrees d’expertesa -ciència de les dades i Big Data; mobilitat intel·ligent; enginyeria del coneixement i dels serveis; ciberseguretat i modelització, simulació i optimització: Digital Twin- i analitzar possibles àrees de col·laboració.

La delegació dels Mossos d’Esquadra ha estat rebuda pel rector de la UPC, Daniel Crespo; el degà de la FIB, Josep Fernández Ruzafa, i el director de l’inLab FIB, Ernest Teniente.

Aquesta visita s’emmarca en el context de la directiva nacional d’intel·ligència que els Mossos estan enllestint actualment i que té com a objectiu principal orientar i legitimar l’activitat policial dels Mossos en base a la informació, el seu processament i la generació d’intel·ligència.