Homenatge en memòria a Rosa Argelaguet, directora de la UPC-EPSEM

Rosa Argelaguet

Centenars de persones han assistit, el 17 de febrer, a l'homenatge en record de Rosa Argelaguet, directora de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la UPC, que va morir el 30 de gener. L'acte, organitzat pel mateix centre docent, va tenir lloc a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa.

17/02/2020

L'acte d'homenatge en memòria de Rosa Argelaguet, directora de l'EPSEM de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que va tenir lloc el 17 de febrer a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa, va estar conduït per la periodista i geògrafa Míriam Santamaria, que havia tingut un vincle especial amb ella.

Un centenar de persones del món acadèmic, i del teixit social i polític es van congregar en aquest emotiu acte, que va comptar amb la presència de familiars de la Rosa Argelaguet i en el qual hi van intervenir el rector, Francesc Torres; el director en funcions de l'EPSEM, José Miguel Giménez; els companys de recerca de Rosa Argelaguet i codirectors de la seva tesi doctoral, Josep Aguilar i Joseba Quevedo; Joan Gispets, degà de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) en representació del Consell de Directors de Centres; el director del Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC de la UPC, Pere Palà; Imma Gómez, en representació del PAS, i la directora de la Biblioteca Universitària, Montserrat Méndez, així com un representant de l'estudiantat.

Així mateix, van intervenir representants de col·legis professionals i de la Cambra de Comerç. Tots ells van tenir paraules de record i d'agraïment a la tasca que va dur a terme la directora de l'EPSEM. L'alcalde de Manresa va ser l'encarregat de cloure l'acte, en en el decurs del qual es van anar projectant diverses imatges de la vida de Rosa Argelaguet.

Nascuda a Sallent, Rosa Argelaguet, que va ser la directora de l'EPSEM els últim sis anys, era doctora enginyera industrial per la UPC i experta en enginyeria de sistemes i automàtica. Va ser cap d’estudis de l’EPSEM i directora del Departament de Disseny i Programació de Sistemes Electrònics des de l’any 2010 i fins a la seva integració al Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC. Així mateix, va ser vicerectora de Docència i Estudiantat (1998-2001) de la UPC durant el mandat del rector Jaume Pagès.