Adriana Farran pren possessió del càrrec com a directora de l’EEBE

Adriana Farran, nova directora de l'EEBE

La professora Adriana Farran ha pres possessió, el 18 de maig, del càrrec com a directora de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC, després de ser elegida en els comicis que van tenir lloc, per votació electrònica, de l’11 al 17 d’abril. Farran pren el relleu a Luis Llanes al capdavant de l’escola, ubicada al Campus Diagonal-Besòs.

18/05/2018

La investigadora i professora Adriana Farran ha estat l’única candidata en les eleccions a la direcció de l’EEBE que han tingut lloc, per votació electrònica, de l’11 al 17 d’abril, i en les quals ha obtingut 188 vots (un 69,88 % dels vots emesos). Els resultats definitius d'aquestes votacions s'han fet públics el 24 d’abril. Farran pren el relleu en el càrrec a Luis Llanes, al capdavant d'aquest centre des del setembre de 2016. Així mateix, Montserrat Pérez assumeix el càrrec de directora en funcions del Departament d'Enginyeria Química, que fins ara dirigia Adriana Farran.

Farran és doctora en Ciències Químiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Professora titular del Departament d'Enginyeria Química de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), des del 1985, ha impartit docència en assignatures de grau i de màster de diferents titulacions: al grau i al màster en Enginyeria Química, al grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials, al grau en Enginyeria de Sistemes i Tecnologia Naval, i al màster en Enginyeria Ambiental, en diferents centres de la Universitat —a l'ETSEIB, l’FNB, l’ETSECCPB i l’EEBE—, en alguns dels quals ha estat coordinadora d’aquestes assignatures.

Ha ocupat diferents càrrecs en l’àmbit de la gestió universitària: ha estat secretària acadèmica del Departament d’Enginyeria Química de la UPC (juliol 2008 - juny 2011), departament que ha dirigit des del juliol del 2011. Ha estat també membre del Consell de Govern de la UPC com a representant de directors i directores de departament de l’àmbit de l’enginyeria industrial (2014-2017).

Com a investigadora, forma part del grup de recerca de Recuperació de Recursos i Gestió Mediambiental (R2EM) i del Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona (CRnE). Ha participat en 12 projectes de recerca competitius i ha publicat més de 55 articles en revistes internacionals. Així mateix, ha dirigit sis tesis doctorals en l’àmbit del medi ambient, concretament en la recuperació i el tractament de residus i l’anàlisi ambiental.

Farran també forma part del Grup de Recursos per a la Didàctica de la Química (GReDiQ), en el marc del projecte de Recerca i Innovació en Metodologies d'Aprenentatge (RIMA) de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC. També forma part de la comissió del MOOC ‘Transició vers un Nou Model Energètic’.

Ha estat reconeguda amb diversos premis relacionats amb la docència universitària, com ara el 13è Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària (2010), en la modalitat d’iniciativa docent; la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària (2010), i el primer premi del concurs ‘Ciencia en Acción’, en la modalitat ‘Materiales didácticos de ciencia en soporte no interactivo’ (Premio Santillana), del 2010.