Alba Pagès-Zamora, nova directora de l’ETSETB

El rector de la UPC, Daniel Crespo, amb la professora i investigadora Alba Pagès-Zamora, nova directora de l'ETSETB
Descarregar

Imatge de la sala on ha tingut lloc la presa de possessió

La presa de possessió ha tingut lloc el 14 de juny, a l'ETSETB

Josep Pegueroles, director sortint; Alba Pagès-Zamora, nova directora de l'ETSETB, i Daniel Crespo, rector de la UPC
Descarregar

El 14 de juny ha tingut lloc l'acte de presa de possessió de la professora i investigadora Alba Pagès-Zamora com a directora de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC per als pròxims sis anys. Pagès-Zamora pren el relleu a Josep Pegueroles, que ha estat al capdavant d'aquest centre docent els darrers quatre anys.

14/06/2023

La professora i investigadora Alba Pagès-Zamora inicia, el 14 de juny, el seu mandat com a directora de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). L'acte de presa de possessió del càrrec ha comptat amb la participació de Daniel Crespo, rector de la UPC; Josep Pegueroles, que ha estat al capdavant de l'ETSETB des del mes d'abril de 2019, així com de la secretària general de la Universitat, Ana B. Cortinas, que ha fet la lectura del nomenament.

Doctora Enginyera de Telecomunicacions per la UPC, Alba Pagès-Zamora és professora titular d’universitat en l’àrea de coneixement de Teoria del Senyal i Comunicacions i imparteix docència a l’ETSETB. Ha estat sotsdirectora de Planificació d'Estudis i Qualitat de l’Escola, des del mes d’abril de 2019 fins a l’actualitat.

Investigadora del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, és membre del grup de recerca Processament del Senyal i Comunicacions (SPCOM). La seva activitat de recerca se centra en l’aprenentatge per conjunts per a la seqüenciació del genoma i el processament del senyal en grafs i quàntic.

L'equip i primers objectius del mandat
El nou equip que encapçala Alba Pagès-Zamora el formen, com a secretària acadèmica, Anna Umbert Juliana, i com a sotsdirectores i sotsdirectors, Orestes Mas Casals (cap d'estudis del grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació); Marcos Postigo Boix (cap d’estudis dels màsters de Telecomunicació); Francesc Rey Micolau (Relacions amb Empreses); Israel Martin Escalona (Relacions Internacionals); Ramon Bragos Bardia (Projectes d’Innovació Docent); Xavier Muñoz López (Estudiantat i Promoció), i Mercè Vall-Llossera Ferran (Planificació Acadèmica).

El completen, com a caps d’Estudi, Vicente Jimenez Serrés (grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació), Crina Maria Cojocaru (màster de Fotònica), Jordi Martí Rabassa (màster en Enginyeria Física) i Oscar Esparza Martín (màster en Ciberseguretat).

Visibilitzar l’ETSETB com el centre de referència dels professionals de l'Enginyeria de Telecomunicació, reforçar l’Escola dins la UPC i dotar de valor afegit als estudis incorporant la innovació i la interdisciplinaritat als currículums són les primeres prioritats del nou equip de direcció.

Pagès-Zamora ha estat escollida directora de l'ETSETB després d'haver obtingut el 53,6 % dels vots ponderats en unes eleccions que han tingut lloc, per urna electrònica, del 22 al 25 de maig. El professor Santiago Silvestre, que també optava al càrrec, ha obtingut el 46,4 % dels vots ponderats.