'Algorrritmes UPC', ciència, tecnologia i arquitectura a ritme de pòdcast

Descarregar

'Algorrritmes UPC', la nova sèrie de pòdcasts de divulgació científica i tecnològica

El dia 1 de febrer s'ha estrenat 'Algorrritmes UPC', una sèrie de 20 pòdcasts per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat. 'Bojos per l'espai', amb el professor Miquel Sureda i l'estudiant de doctorat Paula Betriu –des del Jet Propulsion Laboratory de la NASA–, inaugura la nova sèrie de continguts en format àudio, disponible a iVoox, Spotify i YouTube.

01/02/2023

Sabíeu que molts dels productes que consumim van ser inventats per a les missions espacials? Que els edificis també emmalalteixen com els éssers vius i que hi ha arquitectes especialitzats a curar-los? O que hi ha materials que si es transformen adequadament poden combatre les infeccions?

Aquests són alguns dels temes que es tracten a 'Algorrritmes UPC', una sèrie de 20 pòdcasts creada per la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTch (UPC), amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa. La nova sèrie estarà disponible en obert a iVoox, Spotify i YouTube, on cada dimecres, des de l'1 de febrer, es pot escoltar un nou capítol.

A través d'entrevistes a docents i personal investigador, 'Algorrritmes UPC' s'endinsa en la recerca que es desenvolupa a la Universitat en temes clau per a l'avenç científic i tecnològic, com ara la robòtica assistencial, els ordinadors quàntics, els bessons digitals, la intel·ligència artificial, l'arquitectura, l'urbanisme, l'edificació o les energies renovables. Tot plegat explicat de forma clara i entenedora per a públics no especialitzats.

'Bojos per l'espai'

Hem viscut el compte enrere d’Artemis 1 cap a la Lluna; segurament, la darrera gran aventura espacial. Viatjar a l’espai és una obsessió per a la humanitat, un desig que s'ha fet realitat, encara que sigui només per a algunes persones privilegiades... Per què ens obsessiona tant, l’espai? Què aporta la recerca sobre l’espai a la vida de les persones?

En el primer capítol de la sèrie 'Algorrritmes UPC', 'Bojos per l'espai', Miquel Sureda, professor i investigador de l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), i l'estudiant de doctorat Paula Betriu, des del Jet Propulsion Laboratory de la NASA, expliquen alguns dels avenços científics de la humanitat que han estat possibles gràcies a la recerca espacial, una recerca que només l'any 2021 va suposar una inversió de 17.000 milions de dòlars al món.

Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i YouTube.