L’alimentació sostenible i el malbaratament alimentari centren el nou pòdcast de la sèrie ‘Algorrritmes UPC’

Caràtula del pòdcast 'Alimentem la sostenibilitat. Seiem a taula?', amb Anna Gras
Descarregar

‘Alimentem la sostenibilitat. Seiem a taula?’, el nou pòdcast de la sèrie 'Algorrritmes UPC'

Ciència i tecnologia a ritme de pòdcast

‘Alimentem la sostenibilitat. Seiem a taula?’ és el novè capítol de la sèrie 'Algorritmes UPC': una iniciativa de la UPC per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat i que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa.

'Algorrritmes UPC' està disponible, en obert, a iVoox, Spotify i YouTube, on cada dimecres es pot escoltar un nou capítol.

En el nou pòdcast ‘Algorrritmes UPC’, Anna Gras, professora i investigadora de l’EEABB de la UPC, ens endinsa en el món de l’alimentació sostenible, el malbaratament alimentari i l’agricultura del futur.

29/03/2023

Sabíeu que, segons l'Organització de les Nacions Unides (ONU), la població mundial arribarà als 9.000 milions d'habitants l'any 2050? I que es calcula que una tercera part dels aliments es malbaraten? El repte és, per tant, alimentar més persones i fer-ho de manera sostenible. Però, com ho fem? I per on comencem? Unes preguntes que la professora i investigadora Anna Gras, directora de l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), respon al nou pòdcast ‘Alimentem la sostenibilitat. Seiem a taula?’.

La investigadora reivindica un ús conscient i responsable dels recursos –l’aigua, l’energia, la biodiversitat, etc.– per garantir que les futures generacions siguin capaces d’aconseguir les mateixes produccions i els mateixos rendiments de què disposem ara. I en aquest repte, segons Anna Gras, la tecnologia és la gran aliada i és necessari que s’apliquin, també al sector agroalimentari, els avenços disponibles en el camp de les telecomunicacions, la informàtica, la robòtica o la digitalització. Avançar, en definitiva, en l’agricultura 4.0 i l’agricultura de precisió, per optimitzar la producció agrícola.

Una transformació que, a més, cal que es doni en tota la cadena alimentària: començant pel sector primari, passant per la transformació i comercialització dels productes agraris, fins a arribar al consumidor final. La investigadora incideix en el fet que cal aconseguir, també, un consum més responsable i reduir al màxim el malbaratament alimentari, que representa, a Catalunya, que cada persona llenci 35 kg de menjar a l’any. I analitza la importància de la seguretat i el control dels aliments que consumim i els canvis en la dieta que es poden aplicar per reduir el consum de proteïnes d’origen animal, una acció que reduiria la petjada de carboni del sector alimentari.

Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i YouTube.

'Algorrritmes UPC': capítols publicats