Anna Gras inicia el segon mandat com a directora de l'Escola d’Agricultura de Barcelona

La presa de possessió ha tingut lloc el 18 de novembre

Anna Gras ha estat al capdavant de l'ESAB els darrers quatre anys

La professora i investigadora Anna Gras ha pres possessió de nou com a directora de l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB) de la UPC, càrrec que ha exercit des del novembre del 2015.

18/11/2019

Anna Gras ha pres possessió, el 18 de novembre, del càrrec de directora de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB), ubicada al Campus del Baix Llobregat de la UPC, a Castelldefels, després de les votacions efectuades del 5 al 8 de novembre per urna electrònica. La candidatura única d'Anna Gras ha obtingut el 75, 44 % dels vots (100% dels vots ponderats sobre vots vàlids a candidatures) d'un total de 114 vots emesos, 28 dels quals han estat en blanc.

Anna Gras ha estat al capdavant de l’ESAB els darrers quatres anys, durant els quals ha impulsat, juntament amb l’Escola d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), el nou grau en Paisatgisme, implantat aquest curs acadèmic, entre d’altres projectes acadèmics. La intensificació d’activitats de transferència entre la universitat i empreses del sector i administracions públiques, així com la implicació amb projectes empresarials han estat altres de les línies destacades.

En aquesta mateixa direcció, Anna Gras i el seu equip es proposen, en el segon mandat, fer de l’ESAB un centre de referència de la UPC en l’àmbit agroalimentari i de biosistemes. Així mateix, l’objectiu és que l’Escola sigui un referent a Catalunya pel que fa a la docència en agroalimentació, aportant professionals i personal investigador capaços de desenvolupar-se amb èxit i adaptar-se a les novetats a la indústria alimentària i a sectors com l’agricultura, el paisatgisme o la biotecnologia industrial.

Doctora enginyera agrònoma per la UPC i la Universitat de Lleida, i màster en Viticultura i Enologia, Anna Gras és professora de l’ESAB des del 1986 en l’àmbit de la fructicultura i la viticultura. Adscrita al Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia, també forma part del grup de recerca Unitat de Mecanització Agrària.

Del 2005 fins al 2013, va ser cap d’estudis de l’ESAB així com coordinadora del màster oficial de Sistemes Agrícoles Periurbans i coordinadora per la UPC del màster interuniversitari de Desenvolupament rural i cooperació a la Universitat de Saint Louis, al Senegal.