Antoni Olivé, Antoni Giró i Amalfi Analytics, reconeguts a la 18a Festibity

Descarregar

El 21 d'octubre ha tingut lloc la 18a edició de la Festibity, la festa de les tecnologies de la informació

Antoni Olivé, Antoni Giró i Amalfi Analytics, reconeguts a la 18a Festibity
Descarregar

Els premiats i premiades a la 18a edició de la Festibity

La 18a edició de la Festibity ha reconegut, entre altres persones, els exdegans de la FIB-UPC Antoni Olivé i Antoni Giró amb les Mencions FIB i l’’spin-off’ Amalfi Analytics amb la Menció Fiberemprenedors. Unes distincions que atorga la FIB i l’associació d’antics alumnes FIB Alumni per reconèixer la tasca de les persones i empreses en l’àmbit de les tecnologies de la informació.

22/10/2021

L’edició d’enguany de la Festibity, que ha tingut lloc el 21 d’octubre al Pavelló de l’Estació del Nord de Barcelona, ha reconegut les trajectòries professionals d’Antoni Olivé i Antoni Giró, amb les Mencions FIB. Antoni Olivé, professor emèrit de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), va ser degà de la FIB del 1981 al 1992 i investigador del Departament d’Enginyeria de Serveis i Sistemes d’Informació de la UPC. El premi ha estat lliurat per l’actual degà, Josep Fernández, i la directora general de Catalunya d’Inetum, Susana Prado. Per la seva banda, Antoni Giró, que va estar al capdavant de la FIB del 1985 al 1987, i que també va ser rector de la UPC del 2006 al 2013, ha recollit el reconeixement a mans de Josep Casanovas, degà de la Facultat entre els anys 1998 i 2004, i Ricard Leal, de Salesforce.

L’spin-off Amalfi Analytics ha estat reconeguda amb la Menció Fiberemprenedors, que s’atorga a empreses impulsades per fibers que hagin posat en marxa algun projecte empresarial de rellevància. Sorgida a partir de la tecnologia i el coneixement que s’ha desenvolupat en el Laboratori d'Algorísmia Relacional, Complexitat i Aprenentatge (LARCA) de la UPC i en què participa Ricard Gavaldà, professor del Departament de Ciències de la Computació, desenvolupa eines de software per a l'anàlisi avançat de dades en la gestió sanitària. El premi ha estat entregat per Benito Cerrillo, president de FIB Alumni, i David Mañas, de T-System.

La Festibity també ha reconegut Marta Continente amb la Menció Honorífica. Responsable de projectes smart cities a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ha estat responsable d’iniciatives pioneres per millorar l’administració electrònica. La menció ha estat lliurada per Jordi Puigneró, vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya.

Montserrat Pardàs, vicerectora de Política Acadèmica de la UPC, i Iván González, de Seidor, han estat els encarregats de lliurar la Menció a la Iniciativa TIC a Expert.ai, una plataforma d’intel·ligència artificial que recopila coneixements i dades rellevants i automatitza de manera intel·ligent els processos de negoci, orientant-los a prendre decisions amb un sistema de comprensió similar al dels humans.

El projecte T-Mercabarna Solidària de T-Systems i Mercabarna, un marketplace digital que es va desenvolupar en menys de 24 hores en els moments més crítics de la pandèmia per aportar aliments a les persones que més ho necessitaven, s’ha endut la Menció Solidària. Michael Donaldson, comissionat d'Innovació Digital, Administració Electrònica i Bon Govern de l’Ajuntament de Barcelona, i Paloma Herranz, d’IPM, han lliurat el premi.

nextREALITY, el lema de la 18a Festibity
La Festibity, que també s’ha pogut seguir en directe per Fibracat TV, ha comptat amb l’assistència de més de tres-centes cinquanta persones, entre les quals reconegudes autoritats, experts, CIOs, informàtics i fibers, així com el rector de la UPC, Daniel Crespo. Impulsada per la FIB i FIB Alumni, l’edició d’enguany s’ha centrat a reflexionar sobre el paper i l’impacte que la tecnologia sota el lema nextREALITY. L’acte ha comptat amb la ponència de Neil Harbisson, la primera persona del món reconeguda com a cíborg i fundador de la Cyborg Foundation, una plataforma internacional per ajudar els humans a convertir-se en cíborgs.