ETSEIB Motorsport i UPC ecoRacing presenten els nous monoplaces per participar a Formula Student 2019

Descarregar

El vehicle autònom dissenyat per la secció Driverless de l'equip ETSEIB Motorsport

Descarregar

El nou vehicle elèctric de l'equip ETSEIB Motorsport

Els equips d'estudiants ETSEIB Motorsport i UPC ecoRacing han presentat els monoplaces que han dissenyat i construït durant el curs acadèmic i amb què competiran al Formula Student 2019, representant a la UPC.

24/05/2019

La Sala d’Actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i la de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) han estat l’escenari, respectivament, de les presentacions dels dos cotxes de l’equip ETSEIB Motorsport i del monoplaça de l’equip UPC ecoRacing.

L’equip ETSEIB Motorsport ha presentat dos nous vehicles: el monoplaça ‘CAT12e’, el vuitè automòbil elèctric que construeixen; i el ‘CAT12d’, l’adaptació del ‘CAT10e’ en un vehicle autònom, dissenyat per la secció de l’equip Driverless. Per la seva part, l'equip UPC ecoRacing ha presentat l'‘ecoRX 2019’, que l’any passat es va convertir en el primer monoplaça elèctric d’Espanya en incorporar un motor independent a cada roda. També s'ha pogut seguir en directe a través del canal Media Terrassa.

Primer prototip de cotxe autònom
El ‘CAT12d’ és el primer prototip autònom de tot l’Estat que competirà a la Formula Student. Per fer-ho possible, s'ha utilitzat un cotxe antic de l'equip, el ‘CAT10e’, i s'ha adaptat per poder incloure tots els sensors i actuadors necessaris per fer-lo autònom. En el projecte hi han participat un equip de 25 estudiants no només de l’ETSEIB sinó també de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). El ‘CAT12e’, per la seva part, introdueix tracció total amb un motor elèctric a cada roda. Gràcies a aquest canvi, cada roda es podrà girar a diferents velocitats per aconseguir un major rendiment en pista. L’equip encarregat del ‘CAT12e’ està format per 46 estudiants de tercer i quart curs del grau en Enginyeria de Tecnologies Industrials i dels màsters universitaris en Enginyeria industrial i en Automoció de l’ETSEIB.

Millores aerodinàmiques per a 'ecoRX 2019'
Per la seva part, el nou vehicle de l’equip terrassenc basa les seves innovacions en un nou paquet aerodinàmic, un sistema de gestió de bateries que per primera vegada en la història de l’equip és propi i, finalment, en l’optimització de l’algoritme de control dels quatre propulsors elèctrics que incorpora de forma independent a cada roda. Amb aquests nous avenços competiran a quatre de les competicions del Formula Student 2019.

Ambdós projectes compten amb el suport de més de 100 entitats col·laboradores, que patrocinen als equips ETSEIB Motorsport i UPC ecoRacing.