Arturo Vargas, nou director de l'Institut de Tècniques Energètiques de la UPC

Descarregar

El director sortint de l'INTE, Ignasi Casanova; el rector, Daniel Crespo, el nou director, Arturo Vargas, i la secretaria general, Ana B. Cortinas

Arturo Vargas, nou director de l'Institut de Tècniques Energètiques de la UPC
Descarregar

Retrat d'Arturo Vargas

El professor i investigador Arturo Vargas Drechsler ha pres possessió, el 25 de novembre, del càrrec de director de l’Institut de Tècniques Energètiques (INTE) de la UPC. Vargas agafa el relleu a Ignasi Casanova, al capdavant d’aquest institut universitari de recerca des del maig del 2018

26/11/2021

Doctor en Enginyeria Industrial (programa d'Enginyeria Nuclear) i enginyer industrial per la UPC, Arturo Vargas dirigeix, des del 25 de novembre, l’INTE  de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), amb seu principal a l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i una divisió a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE).

Membre del Consell de l’INTE des del 1992 i membre electe de la Junta de l’Institut des del 2008 i durant el període 1993-2004), Arturo Vargas és director d’investigació de l’Institut. També imparteix docència al màster universitari en Enginyeria Nuclear, a l’ETSEIB.

Com a investigador, és director de la línia de recerca en radioactivitat i medi ambient, del grup de Dosimetria i Radiofísica mèdica i Medi ambient (DRM) de l’INTE, emmarcada també dins del grup de recerca Dosimetria i Radiofísica Mèdica (DRM) de la UPC. La seva recerca se centra en la metrologia de la radioactivitat ambiental, l’avaluació del risc radiològic i l’impacte de les emissions de gasos i partícules radioactives a l’atmosfera.

Actualment està desenvolupant dos projectes europeus: un sobre radó i canvi climàtic, anomenat Radon metrology for use in climate change observation and radiation protection at environmental level (traceRadon), i un altre dedicat a la metrología de la radioactivitat alpha mitjançant drons, el Remote and real-time optical detection of alpha-emitting radionuclides in the environment (remoteAlpha)

També és responsable del grup de treball en dosimetria ambiental del Grup Europeu en Dosimetria de la Radiació (EURADOS, per European Radiation Dosimetry Group).