La biblioteca Oriol Bohigas de l'ETSAB incorpora el Fons Antonio Castro Villalba

Antonia Doblas i el rector Daniel Torres signant l'acord
Descarregar

Antonia Doblas i el rector Daniel Torres en l'acte de signatura de l'acord

La donació del fons personal de l'arquitecte i professor Antonio Castro per part de la seva vídua, Antonia Doblas, ha permès ampliar el catàleg de la biblioteca de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) amb prop d'un centenar de llibres antics d'arquitectura.

22/11/2023

Ja es pot consultar a la Biblioteca Oriol Bohigas de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) la col·lecció 'Fons Antonio Castro Villalba', composta per 66 títols distribuïts en 92 volums. Es tracta d'un important patrimoni bibliogràfic format per llibres i documents antics d'arquitectura, entre els quals destaca un imprès del segle XVII sobre la Catedral de Saragossa i 45 títols dels segles XVIII i XIX. També s'inclou una partitura antiga.

La incorporació d'aquest fons, que formava part de la biblioteca privada de l'arquitecte i professor de l'ETSAB Antonio Castro Villalba (1941-2022), ha estat possible per l'acord de cessió signat el 16 de novembre passat entre la UPC i Antonia Doblas Calvo, vídua del professor. L'objectiu de la donació és garantir la conservació i l'accés a aquests documents.

Està previst que en els pròxims mesos es realitzi a la biblioteca un acte commemoratiu i una exposició per donar a conèixer tant el fons com la figura del professor.