La UPC coorganitza dos camps de tecnologia per a joves d’entre 12 i 17 anys

Noia amb un dron a la mà i dos joves al fons

El segon torn dels camps tecnològics se centrarà en els drons

La UPC, Fundesplai i El Periódico organitzen dos camps tecnològics d’estiu entre el 10 i el 23 de juliol, adreçats a joves d’entre 12 i 17 anys. Comptaran amb la col·laboració del centre de recerca Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI-UPC) i del Drone Research Laboratory (DroneLab), i les inscripcions ja estan obertes.

12/06/2023

Els dos torns dels camps de tecnologia destinats a joves d’entre 12 i 17 anys en què participa la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) s'organitzen en el marc del Pla de Foment de Vocacions STEAM de la Universitat, juntament amb la Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai) i El Periódico. Duraran set dies i es faran a les instal·lacions de Centre Esplai, al Prat de Llobregat, i comptaran amb tallers tecnològics especialitzats i xerrades impartides per investigadores i investigadors de la UPC. Estan ideats per fomentar les vocacions STEAM especialment entre les noies.

Intel·ligència artificial i drons
El primer torn es desenvoluparà del 10 al 16 de juliol, girarà al voltant de la intel·ligència artificial (IA) i estarà coordinat pel centre de recerca Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI-UPC).

El segon torn tindrà lloc del 17 al  23 de juliol i se centrarà en els drons. El coordinarà personal investigador vinculat al Drone Research Laboratory (DroneLab), ubicat al Campus del Baix Llobregat de la UPC, a Castelldefels, que també oferirà una visita a les instal·lacions.

En totes les activitats dels camps es treballarà de manera transversal l’educació en valors com la solidaritat, l’impacte social de la tecnologia, l’ètica o la cooperació, entre d’altres. El programa inclou diverses activitats lúdiques per als i les joves que s’hi inscriguin, com ara sortides a la platja, vela, paddle surf, escape rooms i jocs.

Les inscripcions ja estan obertes i s'han de fer a través del formulari. El cost de cadascun dels camps és de 490 euros i inclou la pensió completa, el monitoratge i els materials necessaris per portar a terme les activitats programades. El PDI i el PAS de la UPC té un 5% de descompte en la matrícula dels menors.

D'altra banda, i com a membres de la comunitat del PDI i el PAS de la UPC, s'ofereix també un 5% en la resta de les activitats de l'estiu de Fundesplai.