El 4 d'octubre, l’economista Carme Trilla i Bellart, especialitzada en habitatge social i polítiques públiques, inaugura el curs 2021-2022 de la UPC

Descarregar

Retrat de Carme Trilla, que impartirà la lliçó inaugural ‘L'habitatge, una responsabilitat professional i les seves derivades socials'

Descarregar

Dibuix commemoratiu del cinquantenari de la UPC, obra de l'artista català Perico Pastor

Descarregar

El web 50.upc.edu recull la programació d'actes i iniciatives i altres continguts vinculats a la celebració dels 50 anys

Carme Trilla i Bellart, economista i presidenta de l'Observatori Metropolità de l'Habitatge de Barcelona, impartirà la lliçó inaugural del curs acadèmic 2021-2022 de la UPC, el 4 d’octubre a les 16 h, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex. Un curs en el qual es continuaran celebrant, amb diversos actes i iniciatives, els 50 anys de la Universitat. L’acte, que s’emetrà en directe per YouTube i Zonavídeo UPC, tornarà a ser el teló de fons del lliurament dels premis UPC atorgats durant el 2021, així com del reconeixement a les persones, grups i entitats del Grup UPC guardonades el 2020.

26/09/2021

La inauguració del curs acadèmic 2021-2022 de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) tindrà lloc el proper 4 d’octubre, a les 16 h, a Auditori de l’edifici Vèrtex del Campus Diagonal Nord (Pl. d’Eusebi Güell, 6, Barcelona).

La lliçó inaugural, titulada ‘L'habitatge, una responsabilitat professional i les seves derivades socials', anirà a càrrec de Carme Trilla i Bellart, presidenta de l'Observatori Metropolità de l'Habitatge de Barcelona.

Carme Trilla està especialitzada en el sector de l'habitatge des dels vessants social, econòmic i de polítiques públiques. Va ser impulsora de la Llei del dret a l'Habitatge 18/2007 i del Pacte Nacional per a l'Habitatge 2007-2016.

L’acte comptarà amb les intervencions de la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Gemma Geis; del president del Consell Social de la Universitat, Ramon Carbonell; del rector de la UPC, Daniel Crespo, i de la secretària general, Ana B. Cortinas, que presentarà la memòria de la Universitat del curs 2020-2021.

En el decurs de l’acte, que s’emetrà en directe a través de YouTube i Zonavídeo UPC  i que es podrà seguir també al perfil de Twitter @la_UPC, es lliuraran els guardons UPC atorgats pel Consell Social de la Universitat l’any 2021: les darreres edicions dels Premis UPC a la Qualitat en la Docència Universitària; a la Qualitat de la Gestió Universitària; de Valorització de la Recerca, i al Compromís Social.

També es lliurarà el guardó del Concurs de la Carpeta UPC. Així mateix, tindrà lloc el reconeixement, per part del Consell Social, a les persones de la comunitat UPC, del Grup UPC i de les entitats vinculades a la Universitat que han estat premiades, per la seva tasca docent, investigadora o esportiva, l’any 2020.

Continua la celebració dels 50 anys de la UPC
Durant el nou curs acadèmic continuarà en marxa la celebració del 50è aniversari de la UPC, una commemoració que es va iniciar amb la inauguració oficial de l’anterior curs acadèmic de les universitats catalanes, sota el lema ’50 anys sense límits’. Un lema cal·ligrafiat en el logotip de la UPC per part de l’artista català Perico Pastor, autor també del dibuix commemoratiu d’aquest cinquantenari i que ha il·lustrat diversos materials institucionals.

Des d’aleshores, els 50 anys de la UPC s’han celebrat amb tot un seguit d’actes institucionals, acadèmics i lúdics adreçats a la comunitat universitària, els quals giren al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, com a mostra del compromís de la Universitat amb la societat. Una part d’aquest compromís es pot veure en la campanya ‘Accions UPC per als ODS’: una sèrie de 17 vídeos en la què el personal docent i investigador explica alguns dels projectes que, des de diversos camps del coneixement, poden aportar solucions per avançar en un desenvolupament més sostenible.

La programació dels 50 anys i altres continguts relacionats es poden consultar al web 50.upc.edu i a les xarxes socials, amb l’etiqueta #50anysUPC.