Cedit a l'ETSAB el fons de l'arquitecte Isidre Puig Boada

Marta Puig Dòria, filla d'Isidre Puig Boada, i el rector Daniel Crespo, en l'acte de signatura del conveni
Descarregar

La UPC i la família d'Isidre Puig Boada han formalitzat la donació a l'Arxiu de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC del fons de l'arquitecte, que va ser col·laborador i deixeble d'Antoni Gaudí i divulgador de la seva obra. El material inclou dibuixos, fotografies i documentació relacionada amb els estudis i els treballs desenvolupats per l'arquitecte barceloní.

08/02/2024

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Daniel Crespo, i la filla d'Isidre Puig Boada, Marta Boada, han formalitzat el 6 de febrer el conveni de donació del fons de l'arquitecte barceloní a l'Arxiu de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB).

El fons consta de llibres, dibuixos, cartes, dietaris de seguiment de la seva obra i reportatges fotogràfics dels seus projectes arquitectònics. La major part és documentació relacionada amb la carrera professional de l’arquitecte, concretament amb el disseny i l'execució dels projectes arquitectònics desenvolupats entre 1917 i 1967. S’inclou documentació que obre la porta a desenvolupar nous estudis, com ara al voltant dels polígons funiculars de la Cripta de la Colònia Güell.

Isidre Puig Boada (Barcelona, 1891-1987) va ser un estret col·laborador i deixeble d’Antoni Gaudí, estudiós i divulgador de la seva obra, que va participar en la Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família. Va ser, a més, codirector de les obres del temple durant la dècada dels 50 i també director entre el 1966 i el 1974. Va projectar diversos edificis civils a Barcelona, Blanes, Sant Feliu de Codines o Saragossa, així com esglésies a Mollerussa, Pujalt, Balaguer, Artesa de Segre, Térmens, Palau de Plegamans i la Guàrdia, entre altres.