Celebració del 10è aniversari del Sino-Spanish Campus

La vicerectora Lourdes Reig (segona de la imatge, d'esquerra a dreta), juntament am altre representants institucionals de les universitats que formen el Sino-Spanish Campus
Descarregar

El rector de la UPC Daniel Crespo (cinquè a la imatge, d'esquerra a dreta) juntament amb altres representants institucionals de les universitats que formen el Sino-Spanish Campus
Descarregar

Els dies 25 i 26 de maig, la Universitat de Sevilla ha acollit una delegació de representants del Sino-Spanish Campus, amb seu a Xangai, amb motiu del desè aniversari de la seva creació. Aquesta universitat, s’ha unit recentment a la iniciativa universitària impulsada per la UPC, la Universidad Politècnica de Madrid (UPM), la Universitat de Tongji i l’Instituto Tecnológico de Monterrey, de Mèxic.

26/05/2023

La commemoració del desè aniversari del projecte Sino-Spanish Campus (SSC), que s'ha celebrat a la Universitat de Sevilla els dies 25 i 26 de maig, reuneix representants institucionals d’aquesta universitat, que s'ha incorporat recentment a l'aliança, així com de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), la Universidad Politécnica de Madrid (UPM), la Universitat de Tongji i l’Instituto Tecnológico de Monterrey, de Mèxic. En el decurs de les jornades, s'han exposat les activitats dutes a terme en aquests deu anys de vida de l'aliança i s'ha tractat sobre l'experiència i el futur de la mobilitat amb la Xina.

Aquesta aliança permet la participació de les universitats sòcies en diferents programes de mobilitat per a estudiants i professors, en nous projectes de recerca i en accions d'innovació conjunta, fonamentalment en l'àrea cientificotècnica (arquitectura i enginyeria). Així mateix, obre camí a noves oportunitats acadèmiques, com ara la creació de dobles titulacions internacionals i la posada en marxa de futures aliances entre Espanya, Amèrica Llatina, la Xina i la resta de països del sud-est asiàtic.

Per això, durant aquests dies, també s'ha posat en valor el paper del Sino-Spanish Campus, al qual fins ara s'han sumat més de mil estudiants, com a ambaixador de l'educació tecnològica i cultura espanyola i mexicana a la Xina. Així mateix, s'han presentat les oportunitats ofertes pel SSC a estudiantat, professorat, investigadors i investigadores, i personal administratiu.

L'acte d'obertura de les jornades ha estat presidit pel rector de la Universitat de Sevilla, Miguel Ángel Castro; el rector de la Universitat Politècnica de Madrid, Guillermo Cisneros; la vicerectora de Política Internacional de la UPC, Lourdes Reig; el vicerector d'Internacionalització de l'Institut Tecnològic de Monterrey, José Manuel Páez; i el vicepresident executiu de la Universitat de Tongji, Lyu Peiming.

El Sino-Spanish Campus, amb seu a Xangai, es va posar en marxa el 2012 com a primera seu universitària espanyola a la Xina. Constitueix una plataforma per promoure l’ensenyament superior i la recerca en enginyeria, tecnologies i ciències aplicades, així com la transferència de coneixement i l’intercanvi cultural.

També és un punt de referència per a la comunitat universitària de les universitats que l’integren que realitzen estades a la Xina, així com a la resta de països asiàtics. A través del Sino-Spanish Campus s’han impulsat programes de mobilitat d’estudiants de grau, màster i doctorat, i acords de doble titulació en els àmbits de l’arquitectura i l’enginyeria civil, així com en l’àmbit de doctorat.