Comunicat del Consell de Direcció de la UPC davant la decisió de l’Audiència de Barcelona

El Consell de Direcció de la UPC emet el següent comunicat davant la decisió de l’Audiència de Barcelona de repetir el judici en què es va absoldre els cinc síndics electorals de l’1-O.

28/07/2022

Davant la decisió de l’Audiència de Barcelona de repetir el judici en què es va absoldre els cinc síndics electorals de l’1-O, des del Consell de Direcció de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) volem expressar el següent:

1. Manifestem el nostre suport a les persones injustament encausades, davant l’agreujament del patiment personal i professional que comporta la decisió de repetir un judici en què ja van ser absoltes.
  2. Defensem la llibertat acadèmica i els drets fonamentals que emparen la seva tasca en aquest cas: la transferència del coneixement i el compromís social són principis fonamentals que guien la tasca dels professionals universitaris, i així continuarà sent.
  3. Demanem que s’aturi la judicialització d’un conflicte que pertany al terreny polític.