Videocomunicat del rector de la UPC, Francesc Torres

El 17 d'abril, el rector de la UPC, Francesc Torres, ha fet un nou videcomunicat a la comunitat universitària, pel canal de YouTube de la UPC, davant la situació d'emergència sanitària per la COVID-19.

17/04/2020

El videocomunicat del rector, Francesc Torres, es pot visualitzar al canal de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) a YouTube, que es pot veure més avall, amb el següent contingut:

Benvolgudes, benvolguts,

Ara ja fa un mes que estem en aquesta situació d’estat d’alarma i, primer de tot, us desitjo bona salut. Aquests dies ens ha arribat la trista notícia de la pèrdua de companys i persones properes. A tots vosaltres, el nostre condol i escalf.

Des de l’equip de govern, ens hem centrat en donar un seguit d’eines i recursos per posar en marxa el teletreball i la docència no presencial. Acabarem el curs de forma no presencial, inclosa l’avaluació, sense excloure que el mes de juny es pugui fer alguna activitat presencial, si l’evolució de l’epidèmia ho permet. Tots ens hem conjurat en l’objectiu comú d’acabar el quadrimestre de la millor forma possible. He de dir que, des del primer moment, la vocació de servei, el sentit de responsabilitat de la nostra comunitat, està sent excepcional.

Del seguiment diari que estem fent, ens consta que la docència no presencial s’ha desplegat de forma majoritària a tots els centres. Ara ens focalitzem, principalment, a buscar solucions pels casos particulars que ens feu arribar. També a endegar procediments per reduir al màxim aquests casos i a implementar mesures d'equitat.

Per proximitat, per eficàcia, hem prioritzat els vostres centres com a canal principal d’informació. Per transparència i sentit de coherència, els acords, instruccions i recomanacions generals es centralitzen a la web de la UPC, on són fàcilment consultables. Les moltes reunions que anem fent amb els responsables de les unitats ens permeten respondre, de forma ràpida i coordinada, a les incidències i demandes que van sorgint.

També us informem que tenim obert un canal general de consulta i una web amb preguntes freqüents, adreçada principalment a l’estudiantat, que permeti aclarir dubtes de forma eficient. Acabem de fer públic un document de ‘Recomanacions en relació a la docència no presencial’, amb el doble objectiu de donar validesa jurídica als actes d’avaluació i el de garantir eficaçment el dret a la protecció de dades personals.

Aquests dies, amb la resta d’universitats, estem treballant amb l’Administració  competent per establir mecanismes d'abast interuniversitari: mesures d’equitat, calendaris, matrícules, beques i ajuts...

Per acabar, informar-vos que ja estem planificant el desconfinament de l'activitat, que esperem sigui proper, però que haurà de ser esglaonat, en funció de les necessitats més crítiques i adoptant mesures per no posar en risc la salut de les persones.

Seguim treballant. En aquest temps difícils que ens toca viure us desitjo el millor per a tots vosaltres. Gràcies.

El Rector,

Francesc Torres

Videocomunicat del rector (17/04/2020)