Comunicat de la UPC sobre la dignitat en l'esport

Davant del comportament i les declaracions del president de la Reial Federació Espanyola de Futbol, el Consell de Direcció de la UPC ha fet pública una declaració per denunciar els comportaments masclistes al món de l'esport i demanar responsabilitats.

26/08/2023

L'esport és un element essencial de la formació integral de les persones. Per aquesta raó, la vida universitària incorpora la pràctica esportiva, que contribueix al desenvolupament i al benestar de les persones que integren la comunitat universitària.

El desenvolupament de la vida universitària a la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) s'inspira en els principis de llibertat, democràcia, justícia, solidaritat, igualtat d'oportunitats, sostenibilitat i respecte a la pluralitat, com indiquen els seus Estatuts, i la Universitat ha de vetllar perquè aquests principis siguin efectius.

Les federacions esportives, per la seva banda, són institucions que desenvolupen una tasca fonamental en la regulació de l'esport, tant amateur com professional. A causa de la seva funció social, gaudeixen d'un reconeixement especial, per exemple, a la llei de mecenatge, la qual cosa les obliga també a mantenir els més alts estàndards ètics i de respecte a la igualtat i la diversitat.

Davant del comportament i les recents declaracions del president de la Reial Federació Espanyola de Futbol, la UPC vol mostrar el seu rebuig i denunciar el comportament masclista que els màxims dirigents de la institució han exhibit durant l'assemblea del dia 25 d'agost. Així mateix, la UPC demana la dimissió del president de la Reial Federació Espanyola de Futbol i de totes les persones que comparteixen i aplaudeixen el seu comportament. En cas que no dimiteixin, la UPC demana als òrgans de control de l'esport estatal que prenguin mesures exemplars per posar de manifest que la nostra societat no consent ni consentirà aquests comportaments.

Consell de Direcció de la UPC