Una conferència sobre la teoria de la relativitat commemora la visita d’Einstein fa 100 anys

Einstein, al centre de la imatge, durant la visita a l'Escola Industrial de Barcelona el 1923
Descarregar

Per commemorar la visita d’Albert Einstein a l'Escola Industrial de Barcelona fa 100 anys, el professor Ramon Torres ha oferit, el 30 de març, la xerrada ‘Introducció a la Teoria de la Relativitat mitjançant experiments mentals’, a la FIB.

30/03/2023

El dia 30 de març, a les 15:30 h, ha tingut lloc, a la sala d’actes de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), la conferència ‘Introducció a la Teoria de la Relativitat mitjançant experiments mentals’, per commemorar la visita del físic d’origen alemany Albert Einstein a l’Escola Industrial de Barcelona, ara fa un segle.

La xerrada ha anat a càrrec de Ramon Torres, professor agregat del Departament de Física de la UPC i vinculat a l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB). La recerca de Torres se centra en l'estudi de la teoria de la relativitat d'Einstein i la gravitació en general, incloses les conseqüències i aplicacions de la teoria de la relativitat general i les seves possibles millores i modificacions tenint en compte efectes quàntics.

Torres ha publicat articles en diverses revistes científiques destacades, relacionats amb el col·lapse estel·lar, la formació de forats negres o l'estudi de singularitats.