Cristina Cervelló, nova directora de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels

Retrat de Cristina Cervelló
Descarregar

Retrat de Cristina Cervelló

El rector de la UPC, Daniel Crespo, i Cristina Cervelló, en l'acte de presa de possessió del càrrec de directora de l'EETAC
Descarregar

La professora i investigadora Cristina Cervelló i Pastor ha pres possessió, el 16 de desembre, com a directora de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC, ubicada al Campus del Baix Llobregat. Cervelló ha guanyat les eleccions que han tingut lloc, per urna electrònica, del 19 al 24 de novembre i pren el relleu a Luis Alonso, director de l’Escola des del 2014.

17/12/2021

Doctora en Enginyeria de Telecomunicació per l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), Cristina Cervelló i Pastor és professora titular de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), on imparteix docència a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), centre que dirigirà els pròxims quatre anys.

Adscrita al Departament d’Enginyeria Telemàtica , departament que va dirigir des del 2012 al 2020, també en va ser adjunta a direcció del 2009 al 2012, cap de la secció departamental a l'EETAC del 2003 al 2009 i secretària acadèmica del 2000 al 2003.

Cristina Cervelló actualment és la responsable del grup de recerca Disseny i Avaluació de Xarxes i Serveis de Banda Ampla (BAMPLA) en el que desenvolupa la seva activitat, i ha coordinat i participat en nombrosos projectes d’R+D nacionals i europeus, així com en convenis amb empreses. Des dels seus inicis com a investigadora, ha col·laborat activament amb la Fundació i2CAT. A més, ha estat presidenta de l'Asociación de Telemática (ATEL) des del 2015 al 2019.

La candidatura de Cervelló ha estat l’única presentada en aquests comicis i ha obtingut 131 vots favorables, d’un total de 172 vots emesos, 41 dels quals han estat en blanc.

Cinc directores d’escola a la UPC
Amb aquesta presa de possessió, la UPC compta actualment amb cinc dones al capdavant de diversos centres docents: Esther Real, directora de l’Escola de Camins de Barcelona (ETSECCPB); Anna Maria Gras, de l’Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB); Adriana Farran, de l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE); Inma Rodríguez, de l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB), i Marisa Zaragozá, de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).