La UPC dona equips de protecció individual de diferents Campus a l'Institut Català de la Salut

Davant la situació d’emergència sanitària per la pandèmia de la COVID‐19, la UPC ha fet una donació d’equips de protecció individual (EPI) l'Institut Català de la Salut, procedents de laboratoris de recerca o de pràctiques d’escoles i facultats de Castelldefels i de Barcelona. D’altra banda, el Campus de Terrassa ha cedit l’ús de tres pàrquings al personal sanitari de l’Hospital Universitari Mútua Terrassa.

30/03/2020

Durant el cap de setmana passat, després de prorrogar-se l’estat d’alerta davant l’emergència sanitària pel coronavirus, s’han distribuït els equips de protecció individual donats per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) a l'Institut Català de la Salut.

Es tracta de guants, mascaretes, protectors facials, granotes, ulleres, peücs i ampolles de gel hidroalcohòlic procedents de laboratoris de recerca o de pràctiques d’escoles i facultats del Campus del Baix Llobregat(Castelldefels) i del Campus Nord (Barcelona), així com de l'Escola d’Enginyeria Barcelona Est (EEBE) i de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB).

En concret, els accessoris dels EPI donats i distribuïts han estat:

• 78.650 guants de diferents talles
  • 165 mascaretes FFP2/FFP3
  • 150 mascaretes per a la pols
  • 40 mascaretes quirúrgiques
  • 5 mascaretes per a gasos
  • 3 protectors facials
  • 435 granotes
  • 23 ulleres
  • 108 parells de peücs
  • 200 ampolles de gel hidroalcohòlic de 500ml

Aquesta donació se suma a la que ja havia fet anteriorment l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) a la Mútua Terrassa: 246 màscares de diferents tipologies, 20 granotes individuals i 54 caixes de guants d'un sol us de diferents talles.

D’altra banda, el Campus de la UPC a Terrassa ha posat a disposició del personal sanitari de l’Hospital Universitari Mútua Terrassa els tres aparcaments de que disposa a la Rambla Sant Nebridi, 10 (amb capacitat per a 75 places), al Carrer de la Igualtat, 33 (40 places) i al Carrer Miquel Vives, 7 (amb 20 places i molt proper al centre hospitalari), utilitzats habitualment per l’estudiantat de l’ESEIAAT i del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) i pel professorat i personal investigador del Campus. Per accedir-hi, cal prémer el timbre de l’entrada del pàrquing i identificar-se com a personal sanitari de Mútua Terrassa donant el nom i els cognoms.