Donació d’ordinadors d’UPC Reutilitza per a dones en situació de vulnerabilitat

La UPC, a través del Programa UPC Reutilitza, ha fet una donació de material informàtic a la Fundació Salut i Comunitat (FSC) que servirà per ampliar horitzons a dones en situació de vulnerabilitat a Barcelona.

24/02/2021

Els vuit ordinadors de sobretaula donats recentment des del Programa UPC Reutilitza de la Universitat  Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) a la Fundació Salut i Comunitat (FSC) es destinaran a facilitar l’accés a les TIC a dones que viuen en pisos terapèutics d’aquesta entitat a Barcelona. Aquests serveis acullen dones víctimes de violència de gènere que presenten també alguna problemàtica associada a l'ús d’estupefaents. Així, doncs, permetrà a aquestes persones millorar la seva formació i recerca de feina, així com el seguiment telemàtic de les tasques escolars que realitzen els seus fills i filles.

El programa UPC Reutilitza és una iniciativa que combina l'aprenentatge amb el servei social i té com a objectiu la reutilització dels equips i recursos informàtics que es renoven, tant a la mateixa Universitat com en altres entitats. Després d'un treball de revisió i de posada a punt dels equips per part de la UPC, aquests es posen a disposició d'entitats d'interès social i de programes solidaris.

UPC Reutilitza s'integra en l'estratègia i les polítiques de responsabilitat social de la UPC i, a més, contribueix a reduir els residus electrònics i el seu impacte, donant una segona vida a uns equips que s'han donat per obsolets, però que encara tenen utilitat. La revisió i preparació dels equips es realitza al llarg de tot l’any amb la col·laboració de membres de Tecnologia per Tothom (TxT), estudiants en pràctiques i voluntaris de la UPC.

La participació activa en el programa ajuda a prendre consciència sobre l'impacte social de les tecnologies de la informació des de la perspectiva de la sostenibilitat i la solidaritat. Cada curs hi col·laboren prop de 350 estudiants que revisen i posen a punt prop de 300 equips.