Dos estudiants de la UPC, premiats per la Càtedra Abertis

Xavier Ros i Irene Martínez, ambdós estudiants de màster de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona de la UPC, han estat reconeguts en la quinzena edició dels Premis Abertis d'Investigació sobre Gestió d'Infraestructures del Transport i Seguretat Viària a Espanya. El guardó reconeix les millors tesis doctorals, tesines i treballs de fi de grau o màster en matèria d’infraestructures del transport de diferents universitats espanyoles.

04/10/2018

En la darrera edició dels Premis que atorga la Càtedra Abertis —associada a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i a la Universitat Politècnica de Madrid (UPM)— Xavier Ros, recentment titulat del màster en Estadística i Investigació Operativa per la UPC, ha rebut el premi al millor treball de fi de màster pel projecte titulat ‘Analyzing SPSA approaches to solve the non-linear non-differentiable problems arising in the assisted calibration of traffic simulation models’.

Aquest projecte analitza i presenta resultats computacionals de l'aplicació del mètode algorítmic SPSA i la seva calibració en un model de simulació de trànsit d’un tram d'autopista a Suècia. En rebre aquest guardó, Xavier Ros podrà optar al VII Premi Internacional de la Càtedra Abertis, que es lliurarà a París el proper 18 d’octubre.

Així mateix, l’estudiant Irene Martínez ha estat distingida amb un dels quatre accèssits que concedeix la Càtedra Abertis pel seu treball de recerca ‘Optimal location of variable speed limit application areas in freeways’, on desenvolupa un raonament teòric i numèric per determinar la localització òptima dels controls de trànsit.

Els Premis Abertis es van lliurar el 19 de setembre, en un acte organitzat per la Càtedra Abertis a Madrid.