Dotze joves investigadors reben beques per dur a terme recerca capdavantera a la UPC

Fotografia de l'estudiant de doctorat Amir Mustofa Irawan
Descarregar

Amir Mustofa Irawan cursarà el doctorat en Teoria del Senyal i les Comunicacions a la UPC.

Fotografia de l'estudiant de doctorat Pau Mir Garcia
Descarregar

Pau Mir Garcia estudiarà, a la UPC, el programa de doctorat en Física Computacional i Aplicada

Fotografia de l'estudiant de doctorat Thomas Puleston
Descarregar

Thomas Paul Puleston realitzarà el doctorat en Automàtica, Robòtica i Visió a l’IRI

Fotografia de Yohan Rupricht-Robert
Descarregar

Yohan Rupricht-Robert ha rebut una de les beques del programa de Postdoctorat Junior Leader

En el marc del programa de beques de la Fundació ”la Caixa”, dotze joves investigadors de la UPC i de centres vinculats a la Universitat rebran ajuts continuar amb la seva formació i avançar en la recerca que hi desenvolupen.

18/01/2022

En el marc del programa de beques de doctorat INPhINIT, tres joves investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) han obtingut una de les ajudes per continuar amb la seva formació i la recerca que desenvolupen a la Universitat, mentre que al programa de postdoctorat Junior Leader s'han premiat nou investigadors i investigadores excel·lents de centres vinculats a la Universitat.

En concret, el programa de beques de doctorat INPhINIT està adreçat a investigadors de totes les nacionalitats que estiguin interessats a dur a terme estudis de doctorat a Espanya o Portugal. Així, tres joves investigadors de la UPC rebran un d’aquests ajuts per dur a terme la seva recerca: Amir Mustofa Irawan, Pau Mir Garcia i Thomas Paul Puleston.

Les beques tenen una durada de tres anys, una dotació econòmica total de 122.592 euros per a tot aquest període i un programa de formació complementària integral en soft skills, benestar de l’investigador i preparació per al futur.

Per la seva banda, Yohan Rupricht-Robert rebrà una de les beques del programa de Postdoctoral Junior Leader, adreçades a la contractació d’investigadors excel·lents. Expert en variabilitat i predictibilitat del clima, l’investigador treballarà, al Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), en el projecte ReSPonSe que té com a objectiu millorar la comprensió dels efectes climàtics de la variabilitat decennal de l’Atlàntic Nord i els models de predicció climàtica dels continents.

Cinc investigadors de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) –institut universitari de recerca adscrit a la UPC– també han rebut una de les beques del programa Postdoctoral Junior Leader. Es tracta dels investigadors Pelayo García de Arquer, Manuel Gessner, Allan Johnson, Georgia Papadakis i Alejandro Turpín, que avançaran en la seva recerca en el desenvolupament de nous nanomaterials, l'estudi de sistemes quàntics de molts cossos, l'avenç en nous mètodes d'imatge a nanoescala, la cerca de noves aplicacions de la radiació tèrmica, o l'ús de la intel·ligència artificial a la fotònica.

Així mateix, tres científics de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) –entitats de recerca vinculada a la UPC– també han estat seleccionats en la mateixa convocatòria de beques. Es tracta de Veronika Magdanz, Iris Batalha i Mohit Kumar i treballaran en innovadors sistemes de micro i nanotecnologies, com el disseny de microrobots intel·ligents inspirats en la natura per a aplicacions biomèdiques, el desenvolupament de materials similars als sistemes vius per generar nanofàrmacs, o en l'aplicació de nanofàrmacs multivalents i superselectius contra la tuberculosi.

Cofinançat per la Comissió Europea a través de l’Acció Marie Skłodowska-Curie COFUND en el marc d’Horitzó 2020, aquestes beques de postdoctorat, que tenen una durada de tres anys i una dotació de 305.100 euros per beca, inclouen un programa de formació complementària per  consolidar les habilitats de recerca i fomentar la carrera científica independent com a opció de futur professional, tractant temes com el lideratge, la resolució de conflictes o la comunicació.

110 beques de doctorat i postdoctorat
La Fundació ”la Caixa” ha concedit aquest any un total de 110 beques de doctorat i postdoctorat a investigadors que duran a terme els seus projectes en universitats i centres de recerca de referència d’Espanya i Portugal. En el marc del programa de beques de doctorat INPhINIT s’han concedit 65 beques, mentre que en el programa de postdoctorat Junior Leader s’han premiat 45 investigadors excel·lents. Totes dues convocatòries tenen un doble objectiu: donar suport al millor talent espanyol i portuguès per tal de mantenir-lo al país amb les millors condicions per desenvolupar els seus projectes i, al mateix temps, internacionalitzar el sistema de recerca d’Espanya i de Portugal atraient investigadors internacionals prometedors.

L’objectiu d’aquests ajuts, als quals l’entitat ha destinat 19,2 milions d’euros aquest any, és retenir talent local d’excel·lència, i atraure investigadors estrangers oferint-los salaris competitius i oportunitats complementàries per a la capacitació en habilitats transversals. A la convocatòria 2021 s’han rebut 1.308 sol·licituds. Dels 65 becaris seleccionats, 24 són espanyols, d’11 províncies diferents, i 41 són estrangers, de 30 països.