L’ecosistema del 6G a Europa, a debat

La Fundació i2Cat, entitat vinculada a la UPC, organitza la primera edició de l’ECO6G, que ha reunit, el 10 de febrer , experts i expertes d’organismes, entitats i empreses europees vinculades a les tecnologies de comunicacions sense fils 5G i 6G. En la jornada hi han participat els professors de la UPC Josep Paradells, del Departament d’Enginyeria Telemàtica i director de la Fundació i2Cat, i Oriol Sallent, del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions.

08/02/2022

Resoldre les qüestions principals sobre com ha de ser l’ecosistema de la tecnologia 6G, cridada a ser la sisena generació de comunicacions mòbils en un futur, ha estat l’objectiu de la primera edició de l’ECO6G, una jornada que s'ha emès en directe (combinant el format presencial i en línia), des d'un plató ubicat al CosmoCaixa de Barcelona, el 10 de febrer.

Organitzada per la Fundació i2Cat, entitat de recerca vinculada a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), la jornada ha comptat amb la participació de ponents experts i expertes de la Comissió Europea (CE), la 5G Alliance for Connected Industries and Automation (5G -ACIA), l’associació 5G for Cooperative, Connected and Automated Mobility (CCAM), l’Smart Networks and Services Joint Undertaking (SNS JU) i l’Agència Espacial Europea (ESA), entre d'altres, així com de representants d’institucions i empreses de diversos àmbits.

Hi han participat el director d’I2Cat, Josep Paradells, professor del Departament d’Enginyeria Telemàtica de la UPC i membre del Grup de Xarxes sense Fils (WNG, per les sigles en anglès) de la mateixa Universitat, així com el professor Oriol Sallent, del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, del Grup de Recerca en Comunicacions Mòbils (GRCM) i del Centre de Comunicacions Avançades de Banda Ampla (CCABA) de la UPC. Tots dos són docents de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB).

Estructurada en sis sessions, la jornada tenia com a objectiu debatre sobre quins són els reptes principals, com s’ha de desplegar la tecnologia 6G, quins serveis ha d'oferir i quines necessitats ha de cobrir, entre altres qüestions. L’ECO6G és una gran oportunitat per a la creació de xarxes estratègiques entre els responsables polítics, els líders empresarials i la comunitat de recerca i investigació. En concret, les sessions seran:

1. Visions 6G

2. Iniciatives europees