El 8 de maig, jornades de debat en línia sobre codisseny i participació ciutadana en l'arquitectura

Descarregar

Dibuix del cartell de la jornada, obra d'Isaac Colin i Ramió, publicat al Treball de Fi de Grau presentat a l'ETSAB el febrer passat.

Els grups de recerca ReARQ i GICITED de la UPC organitzen el 8 de maig, de 10 a 14 h, les jornades de debat en línia ‘Co-disseny i co-fabricació a l'arquitectura’, un punt de trobada per dialogar sobre alternatives de creació, transformació i rehabilitació arquitectònica, amb especial èmfasi al barri del Raval de la ciutat de Barcelona.

05/05/2021

Dissabte,  8 de maig, de 10 a 14:00 h, tenen lloc les jornades de debat ‘Co-disseny i co-fabricació a l'arquitectura’, organitzades pel grup de recerca Rehabilitació i Restauració Arquitectònica (ReARQ)  i el Grup Interdiciplinari de Ciència i Tecnologia en l'Edificació (GICITED), ambdós de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), juntament amb l’Associació Oasi Urbà. L’objectiu és crear i obrir nous processos i espais de reflexió ciutadana sobre la transformació i la rehabilitació arquitectòniques.

Les jornades compten amb la participació de membres dels dos grups de recerca de la UPC, de professorat de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i de l'Escola d'Arquitectura del Vallès (ETSAV), així com de representants de l'Ajuntament de Barcelona i de diversos col·lectius vinculats a l'arquitectura i l'habitatge, que abordaran temes com l'autoconstrucció o la construcció assistida participativa, o quines són les possibilitats que es podrien plantejar si l’arquitectura ampliés el seu abast a tot el que es construeix.

Aquests debats, que es realitzaran en format on line, tenen lloc en el marc del projecte de recerca ‘Co-disseny i co-fabricació de solucions de millora de la qualitat de vida en comunitats de Raval (Co-Hab-Raval), amb el professor Pere Joan Ravetllat com a coordinador científic, i giraran entorn dels àmbits temàtics següents:

• Estratègies de reaprofitament. De l’escala urbana a l’edificatòria

Es proposa elaborar un catàleg de forma participada de micro-projectes de rehabilitació d’aplicació a curt termini per habitatges i espais comuns dels edificis del barri del Raval de Barcelona. Es busca que la utilitat i l’aplicació del catàleg vagi més enllà del límit del barri.

• La realitat de l’Autoconstrucció. Límits i horitzons de la participació en l’arquitectura

A partir de solucions low-tech que involucrin els veïns i el teixit productiu i associatiu local, es planteja la co-fabricació i implementació de vuit prototips en habitatges i comunitats pilot.

La sessió es podrà seguir en directe, a través de Meet, en aquest enllaç.