El catedràtic José María Cabrera Marrero, nou director general del CIM UPC

José María Cabrera Marrero, en les instal·lacions del CIM UPC

El catedràtic José María Cabrera Marrero, nou director general del CIM UPC
Descarregar

D'esquerra a dreta: Felip Fenollosa, José Maria Cabrera i el rector Daniel Crespo, durant l'acte de presa de possessió

El 22 de setembre ha tingut lloc l’acte de presa de possessió del catedràtic de la Universitat, José María Cabrera Marrero, com a director general del CIM UPC. Pren el relleu a Felip Fenollosa, al capdavant d’aquest centre tecnològic des de juliol del 2013.

23/09/2021

José María Cabrera, catedràtic de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica de la UPC des de l’any 2008, ha estat nomenat director general de la Fundació CIM UPC, centre tecnològic de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) especialitzat en recerca, innovació, transferència tecnològica i formació en l’àmbit de la fabricació digital.

L’acte formal de presa de possessió, que ha tingut lloc el 22 de setembre a Barcelona, ha comptat amb la participació del rector de la UPC, Daniel Crespo, i de Felip Fenollosa, professor del Departament d'Enginyeria Mecànica de la Universitat, que ha dirigit el CIM UPC des del 2013 i que continuarà, a partir d’ara, vinculat al centre tecnològic com a director d’R+D.

Graduat i doctorat com a enginyer industrial entre els anys 1983 i 1995 a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC, José María Cabrera compta amb una àmplia trajectòria tant en l’àmbit tecnològic com dins la Universitat, on ha exercit càrrecs acadèmics i de gestió. Ha estat coordinador del programa de doctorat de Ciència i Enginyeria de Materials, així com sotsdirector i secretari del Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica, al qual està adscrit. Com a catedràtic, imparteix docència a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) i, com a a investigador, forma part del grup de Processos de Conformació de Materials Metàl·lics (PROCOMAME).

Ha desenvolupat gran part de la carrera professional a la Fundació CTM, Centre Tecnològic de Manresa, on ha ocupat, durant 15 anys, càrrecs de responsabilitat diversos, des de responsable de projectes fins a la direcció de l’Àrea de Processos.

“Liderar el projecte CIM UPC és tot un repte per a la meva carrera, ja que és un centre tecnològic que abasta diverses branques, com són la transferència, la recerca, el prototipatge i la formació”, ha assenyalat José María Cabrero, per a qui aquest nomenament “arriba en moments delicats i de canvis importants per a la indústria”. En aquest sentit considera que arriba a la direcció del CIM UPC “en un moment clau per impulsar una estratègia de transferència de tecnologia al sector industrial”.

Per part seva, el rector Daniel Crespo ha afirmat que el CIM UPC  “és l’eina per ajudar a impulsar les moltes capacitats de recerca i transferència tecnològica en l’àmbit de la Indústria 4.0 i la impressió 3D de la nostra universitat”. Una acció per la qual, segons Daniel Crespo, “cal una estratègia clara, tant per donar suport tecnològic com per generar llocs de treball d’alt valor afegit al sector industrial”.