El Centre Universitari de la Visió de la UPC rep una donació de 3.000 ulleres de Visión y Vida

El Centre Universitari de la Visió (CUV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha rebut una donació de 3.000 ulleres noves per a nens i adults per part de l’associació Visión y Vida amb el suport de la Fundació Alain Afflelou.

12/06/2017

El Centre Universitari de la Visió (CUV), la clínica universitària de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la UPC, atén a persones provinents de col·lectius necessitats, que no poden fer front al cost de les seves ulleres. Una acció social que es realitza en coordinació amb els serveis socials del municipi de Terrassa i d’altres institucions d’arreu de Catalunya. Més de 2.300 pacients són atesos pel CUV cada any: les revisions són realitzades per estudiants del grau d’Òptica i Optometria i del Màster d’Optometria i Ciències de la Visió, supervisats pel professorat, com a part de les pràctiques clíniques. Les lents oftalmològiques que s’hi utilitzen, noves, són proporcionades de manera desinteressada per fabricants del sector de l’òptica que hi col·laboren.

La Fundació Alain Afflelou és l’entitat que ha fet la donació d’aquestes 3.000 ulleres. Des de la seva creació en 2007, aquesta Fundació participa en diversos projectes solidaris amb l’objectiu de millorar la salut visual dels qui ho necessiten. La donació s’ha realitzat a través de l’associació Visión y Vida, una entitat formada per òptics-optometristes, oftalmòlegs i professionals d’aquest àmbit sanitari, i les tres associacions empresarials més importants del sector, amb l’objectiu de millorar la visió de la població.

Visión y Vida ha obert als seus socis la possibilitat d’incloure en les seves accions de responsabilitat social les donacions d’ulleres al CUV. ‘Es busca aconseguir unir tres elements clau’, explica Salvador Alsina, President de l’associació Visión y Vida, ‘la formació, gracies a la donació d’equipaments òptics, els estudiants de grau i màster poden cuidar de la visió de pacients reals i encarar amb èxit el seu futur professional; la solidaritat, que no existeixi ni una persona que –per motius econòmics- no pugui gaudir d’una vida amb bona visió i, per últim, les empreses, que seran en gran mesura el lloc de treball dels estudiants, que són actors importants d’aquest sector i que tenen una responsabilitat social amb la ciutadania’.