El Laboratori del Foc, reconegut per la seva activitat de recerca per al Cos de Bombers de Barcelona

Descarregar

La investigadora Ana María Lacasta, responsable del Laboratori, amb la placa commemorativa, al costat de l'alcaldesa de Barcelona, Ada Colau

Descarregar

Assaig realitzat amb l'equip de radiació

Equip del Laboratori del Foc

L’Ajuntament de Barcelona ha distingit el Laboratori del Foc de la UPC, centre de recerca de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), amb una placa commemorativa per la seva col·laboració amb el Cos de Bombers de Barcelona en tasques de recerca sobre els incendis més rellevants dels darrers anys a la ciutat. Aquesta distinció es lliurarà el 6 de març, a les 10 h, al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.

05/03/2019

El Laboratori del Foc, un centre de recerca de l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC) expert en l’estudi i la propagació del foc, rebrà una placa commemorativa el 6 de març a les 10h de mans de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, en el decurs de la Festa Patronal del Cos de Bombers de Barcelona. En l’acte es premiarà les entitats que col·laboren amb el Cos de forma especial i, en el cas del Laboratori del Foc, aquest reconeixement posa en relleu les investigacions sobre els incendis més rellevants que han tingut lloc a la ciutat en els darrers anys, així com el suport d’aquest laboratori al Cos de Bombers.

Per a la construcció d’edificis més segurs
La responsable del Laboratori del Foc, Ana María Lacasta, afirma que “és una gran satisfacció rebre aquest reconeixement i ens motiva encara més a reforçar la col·laboració existent”. A més, explica que continuaran col·laborant amb el Cos de Bombers: “Compartim l’objectiu d’avançar cap a la construcció d’edificis cada cop més segurs, utilitzant materials i maneres de construir que minimitzin els possibles danys dels incendis. La interacció entre bombers i investigadors ens permet sumar en coneixements i experiències, i avançar una mica més cap a aquest fi”.

L’objectiu del Laboratori del Foc —creat l’any 2002 fruit d’un conveni amb el Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS)— és contribuir a la formació i la sensibilització dels estudiants respecte als incendis i la seva prevenció.

Així mateix, el laboratori desenvolupa projectes relacionats amb l’estudi i la millora de la reacció del foc als materials i la utilització de tècniques de simulació computacional de propagació d’incendis per façanes i espais tancats (vivendes, naus industrials...) o la problemàtica dels incendis en edificis d’alçada. La simulació computacional permet determinar la influència de determinats factors concrets (materials, dimensions, sistemes de ventilació...); contrastar hipòtesis sobre la propagació en incendis reals, i permet analitzar els efectes de les mesures de protecció existents i/o hipotètiques.