El president Pedro Sánchez i el ministre Pedro Duque visiten el Barcelona Supercomputing Center

Descarregar

El rector de la UPC, Francesc Torres, i altres representants institucionals, en la visita del president en funcions, Pedro Sánchez, i del ministre, Pedro Duque, al Barcelona Supercomputing Center (BSC - CNS)

Descarregar

El rector Francesc Torres; el ministre Pedro Duque i el director associat del BSC - CNS, Josep Maria Martorell, als jardins de Torre Girona

Descarregar

El ministre Pedro Duque, visitant el BSC-CNS, acompanyat del rector de la UPC, Francesc Torres; del director d'Operacions del BSC, Sergi Girona i del director associat del centre, Josep Maria Martorell

El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, i el ministre en funcions de Ciència, Innovació i Universitats, Pedro Duque, ha visitat avui, 12 de juny, el Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC). La visita té lloc després que el centre hagi estat elegit per l'EuroHPC Joint Undertaking com a seu d'un dels grans superordinadors europeus.

12/06/2019

En la seva visita al BSC, el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha estat acompanyat pel ministre en funcions de Ciència, Innovació i Universitats, Pedro Duque; per la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera, i pel secretari general de Coordinació de Política Científica, Rafael Rodrigo. El president en funcions ha volgut conèixer de prop l’abast del projecte, del qual ha estat informat pel propi ministre i pel director associat del BSC, Josep M. Martorell, en absència del director del centre, Mateo Valero, que es troba de viatge de treball a Mèxic. El rector de la UPC, Francesc Torres, també hi ha estat present.

La Comissió Europea (CE) anunciava fa uns dies que EuroHPC havia seleccionat el BSC com una de les entitats que acolliran un superordinador pre-exascala de la xarxa de supercomputadors d'alta capacitat promoguda per la CE. El futur ordinador del BSC tindrà una potència pic de 200 Petaflops (200 mil bilions d'operacions per segon) i es posarà en marxa al 31 de desembre del 2020.

La Unió Europea podria invertir en el nou superordinador prop de 100 milions d'euros, la seva inversió més alta en una infraestructura de recerca a Espanya. La resta de la inversió anirà a càrrec del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, la Generalitat de Catalunya i els estats que van donar suport a la candidatura: Portugal, Turquia i Croàcia, amb aportacions que encara estan per definir.