El professor de l’EPSEM Josep Maria Rossell i un projecte d’innovació docent de l’EPSEVG reben les distincions Jaume Vicens Vives

Els professors de la UPC Josep Maria Rossell i Jordi Guàrdia

Els professors de la UPC Josep Maria Rossell i Jordi Guàrdia

Josep Maria Rossell, recollint el guardó durant l'acte d'inauguració del curs acadèmic de les universitats catalanes
Descarregar

Jordi Guàrdia recull la distinció durant l'acte d'inauguració del curs acadèmic de les universitats catalanes
Descarregar

Jordi Guàrdia recull la distinció, en representació de l'equip docent de la iniciativa ‘Rellotges, vestits i muntanyes russes: dissenyat amb matemàtiques’

Descarregar

Imma Massana, Josefina Antonijuan, Joana d'Arc Prat i Jordi Guàrdia, del Departament de Matemàtiques, amb la distinció Jaume Vicens Vives

Josep Maria Rossell, professor de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), i la iniciativa docent ‘Rellotges, vestits i muntanyes russes: dissenyat amb matemàtiques’, de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), liderat pel professor Jordi Guàrdia, han estat reconeguts amb les distincions Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya en reconeixement a la qualitat docent.

16/09/2022

El lliurament dels guardons han tingut lloc el 15 de setembre, en el marc de la inauguració oficial del curs universitari 2022-2023, que ha acollit la Universitat de Lleida (UdL).

Les distincions Jaume Vicens Vives, creades l'any 1996, tenen com a objectiu premiar l'excel·lència en la docència universitària. Josep Maria Rossell Garriga, professor de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), ha rebut la distinció a títol individual en reconeixement de la seva activitat docent d’excel·lència, en la qual “destaca la seva vocació d’ajut i d’acompanyament als estudiants amb la posada en pràctica d’un ensenyament personalitzat, tot transmetent l’interès i l’entusiasme per les matemàtiques”.

Per la seva banda, el projecte ‘Rellotges, vestits i muntanyes russes: dissenyat amb matemàtiques’ ha estat reconegut amb el premi Vicens Vives a títol col·lectiu. Liderat pel professor Jordi Guàrdia Rúbies, del Departament de Matemàtiques de la UPC, es tracta d’un projecte de renovació de l’assignatura ‘Matemàtiques per al Disseny’ de primer curs del grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG). El premi reconeixla capacitat de transformació de l’assignatura, que ha adaptat a les noves necessitats dels estudiants i que ha millorat el mètode d’aprenentatge d’aquest àmbit”. Completen l'equip del projecte les professores Imma Massana, Joana d'Arc Prat i Josefina Antonijuan, també del Departament de Matemàtiques.

El professor Josep Maria Rossell i la iniciativa liderada per Jordi Guàrdia ja havien estat premiats amb el 25è Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària, promogut pel Consell Social de la UPC. De fet, les candidatures a les distincions Jaume Vicens Vives són presentades pels consells socials de les universitats públiques catalanes, o els òrgans equivalents de les universitats privades. Els premis estan dotats amb 20.000 euros cadascun, un import que s'ha de destinar a projectes d'innovació o de millora docent de la Universitat.