El professor Joan Gispets, vicerector de Política Universitària de la UPC

Retrat de Joan Gispets, vicerector de Política Universitària de la UPC
Descarregar

Joan Gispets, vicerector de Política Universitària de la UPC

El vicerector de Política Unversitària, Joan Gispets, i el rector Daniel Crespo encaixant de mans
Descarregar

Joan Gispets, juntament amb el rector Daniel Crespo, en el moment de prendre possessió del càrrec com a vicerector de Política Universitària

El 23 de maig, el professor Joan Gispets i Parcerisas ha pres possessió del càrrec com a vicerector de Política Universitària de la UPC.

23/05/2022

El professor Joan Gispets i Parcerisas, que els darrers vuit anys ha estat degà de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), ocupa a partir d’ara el càrrec de vicerector de Política Universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i s’encarregarà de projectes estratègics, com ara el projecte Galàxia Aprenentatge, un procés de reflexió per transformar l’experiència d’aprenentatge a la UPC, i el procés d’elaboració del Pla de comunicació de la UPC. També tindrà la competència de coordinar les polítiques i l’acció del Consell de Direcció i les de les unitats acadèmiques, així com la supervisió i la coordinació de les relacions de la Universitat amb les institucions i administracions locals per treballar accions estratègiques conjuntes  (consulteu les funcions del vicerector Joan Gispets).

Joan Gispets és diplomat en Òptica i Optometria per la UPC, màster en Optometria i Ciències de la Visió per la Universitat de Manchester i doctor en Ciències per la UPC. Des del 1998 és professor del Departament d’Òptica i Optometria, amb vinculació a la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT).

En l’àmbit de la recerca és membre del grup de recerca en Visió, Optometria i Salut i ha estat membre del grup de recerca en Enginyeria Òptica. Ha publicat un total de 26 articles en revistes indexades, ha fet 53 presentacions en congressos i ha escrit o participat en 6 capítols de llibres.

En l’àmbit de la gestió ha estat sotsdirector de la FOOT en diversos períodes, encarregat inicialment de relacions internacionals i posteriorment d’impulsar la clínica optomètrica. Ha estat director del Centre Universitari de la Visió (CUV) durant sis anys i també degà de la FOOT els darrers vuit anys, càrrec que ocupa, des del 20 de maig, la professora Aurora Torrents (vegeu notícia relacionada).

En l’àmbit de la docència ha fet classes al grau en Òptica i Optometria i al màster en Optometria i Ciències de la Visió de diverses assignatures, totes de l’àrea d’optometria i contactologia clíniques. Té una dilatada experiència en la docència per aprenentatge servei i ha rebut, juntament amb un grup de companys del seu departament, el premi Vicens Vives a la qualitat docent universitària.