El projecte d’impuls a l’Administració electrònica de la UPC, premi a la Qualitat de la Gestió Universitària del Consell Social

Descarregar

El projecte d'impuls a l’Administració electrònica de la UPC pretén fer més eficient la gestió administrativa i millorar el servei que s'ofereix a les persones usuàries

El Servei de Desenvolupament Organitzatiu de la UPC ha estat reconegut amb el 8è Premi UPC a la Qualitat de la Gestió Universitària pel projecte d’impuls a l’Administració electrònica de la Universitat. El Consell Social ha atorgat també dues mencions especials honorífiques a la tasca dels TIC de la UPC davant la COVID19 i a la gestió de les mesures excepcionals relatives a les infraestructures de la UPC durant la pandèmia.

08/07/2021

El Premi a la Qualitat de la Gestió Universitària que atorga el Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), reconeix activitats i projectes de millora de la gestió presentats pel personal d’administració i serveis de la Universitat. Amb una periodicitat biennal, està dotat amb 2.000 euros per a la iniciativa guanyadora.

En aquesta vuitena edició del premi, el projecte guanyador ha estat ‘Un impuls a l’Administració electrònica de la UPC’, que planteja el desplegament definitiu de l’administració electrònica a la UPC, accelerat a causa de la pandèmia. Es tracta d’un procés transversal, que contribueix a la transformació digital de la UPC des de la gestió. L’objectiu és la modernització i desburocratització de l’administració per optimitzar i fer més eficient la gestió administrativa de la UPC i, sobretot, millorar el servei que s’ofereix a les persones usuàries, facilitant que la tramitació administrativa amb la UPC es pugui fer en qualsevol moment, sense necessitat de desplaçar-s’hi i amb mitjans a l’abast de qualsevol membre de la comunitat.

El Servei de Desenvolupament Organitzatiu és la unitat que coordina i executa el projecte. Està integrat per Sara Piqueras −cap del Servei−, Montse Mulet, Remei Parejo, Jordi Camprubí, Cristina Pérez i Vanesa Ranchal. El projecte ha comptat amb la participació d’UPCnet, l’Àrea TIC, l’Àrea de Serveis Jurídics i l’Oficina de Documentació i Arxiu, que han col·laborat en el disseny i desenvolupament dels àmbits tecnològic, jurídic i documental del projecte. Així mateix, les Unitats Transversals de Gestió, les Unitats de Serveis Generals, la Secretaria General i el Gabinet del Consell Social han col·laborat en l’ús de les eines i la implantació de l’administració electrònica.

El jurat ha valorat el paper clau de l’Administració electrònica en la gestió de la UPC durant la pandèmia, un “projecte que millora la coordinació i comunicació entre les persones, que segueix criteris d’eficiència i sostenibilitat, que simplifica i agilitza tràmits administratius i que promou la implicació de diverses unitats”.

Mencions especials honorífiques
Els dos projectes que han rebut mencions especials honorífiques estan relacionats amb la gestió en temps de pandèmia des de l’Àrea TIC i el Servei d’Infraestructures.

D’una banda, l’Àrea TIC, dirigida per Mercè Oller i formada per tots els membres del Consell Tècnic de les TIC de la UPC, ha presentat el projecte ‘Els TIC de la UPC davant la COVID-19’. El projecte descriu les principals iniciatives que s’han activat per gestionar i minimitzar l’impacte de la pandèmia en les activitats pròpies de la Universitat i la importància de disposar d’un Pla Estratègic de les TIC unit a la resiliència i la responsabilitat compartida del col·lectiu TIC.

D’altra banda, s’ha reconegut el projecte ‘Gestió de les mesures excepcionals relatives a les infraestructures de la UPC durant la crisi sanitària de la COVID-19’, del Servei d’Infraestructures, dirigit per Juan Carlos Buron i format per Isabel Fernández, Pau Calleja, Dídac Guàrdia, Juan Ambel, Josep Sabaté, Gemma Santularia i Xavier Ruiz. El projecte descriu com aquest servei ha assegurat la infraestructura i els serveis necessaris −dins del seu àmbit− perquè la Universitat pogués continuar la seva activitat, tenint en compte el marc normatiu i les mesures de seguretat i salut que s’estableixen.

El jurat d’aquesta vuitena edició dels premis, reunit a distància el 23 de juny, ha estat integrat per Víctor Campdelacreu, membre del Consell Social de la UPC; Xavier Massó, gerent de la UPC; Marta Clarós, membre del PAS que forma part del Consell Social; Neus Cónsul, membre del PDI que forma part del Consell Social, i Juni Choi, representant de l’estudiantat que forma part del Consell Social.