‘El triángulo azul’, millor obra als VII Premis de Teatre Universitari de Barcelona

Moment de l'obra guanyadora, 'El triángulo azul', de La Coquera Teatre

Acte de lliurament dels premis

La cerimònia de lliurament dels guardons dels VII Premis de Teatre Universitari de Barcelona, que va tenir lloc el 31 de maig a l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), va esdevenir una festa associativa de trobada i suport al col·lectiu. A l’acte hi van assistir representants del món cultural i acadèmic. En representació de la UPC, hi van participar el sotsdirector de l’escola, Vicenç Gibert, i la cap del Gabinet del Rector, Carme Fenoll.

'Rom', basada en 'L'illa del tresor', obra premiada del grup de teatre Utopia

Foto de grup de les companyies guardonades

El grup de teatre de la UPC La Coquera Teatro guanya el màxim guardó dels Premis de Teatre Universitari de Barcelona, un certamen en què les companyies Utopia Teatre i Fem Teatre FME també acumulen set guardons.

12/06/2019

L’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC) va ser l’escenari, el 31 de maig passat, de la gala de lliurament dels VII Premis de Teatre Universitari de Barcelona, una edició que ha tingut a La Coquera Teatro com a companyia destacada. El grup, que va néixer a l’EPSEB fa deu anys, ha guanyat el premi al millor muntatge per a l’obra ‘El triangulo azul’, de Mariano Llorente i Laia Ripoll, adaptada per Alberto Rizzo; així com els premis al millor actor per a Àlex Orea, a millor espai lumínic i a millor programa de mà.

Així mateix, el grup Utopia Teatre, de l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), ha estat premiat amb quatre guardons per ‘Rom’, una dramatúrgia d’Ana Barjau basada en la novel·la L’illa del tresor’, de R. L. Stevenson. L’obra ha rebut els premis a millor elenc, millor adaptació, millor espai escènic i una menció d’honor per la seva trepidant percussió i successió de coreografies.

Fem Teatre FME, la companyia de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), que aquest any hi ha presentat dues obres, ha rebut el premi a la millor difusió per a Adrián Hernández, a la millor producció pel muntatge ‘Prohibido suicidarse en primavera’, d’Alejandro Casona, i al millor text original per a ‘Pollos sin cabeza’, obra col·lectiva.

Quant als grups de la Universitat de Barcelona (UB), l'agrupació AulaScenica ha presentat 'La vida es sueño', de Calderón de la Barca, una adaptació del clàssic barroc conduïda per Laura Juan. El grup s'ha fet amb els premis a millor actriu (ex aequo) per a Marisa Cid; millor actriu de repartiment per a Felicitat Arqué, i millor vestuari per a Mar Puchau i Patricia Vidal.

Per la seva banda, el Grup de Geografia i Història de la UB, amb 'La fiesta en paz', del dramaturg Aleix Duarri, ha aconseguit els premis a millor actor de repartiment per a Arnau Sanroma, així com el premi a millor espai sonor i el premi al millor cartell per aOriol Escalé.

Finalment, Bioteatre, de la Facultat de Biologia de la UB, ha obtingut una menció d'honor per la seva peça de creació col·lectiva experimental 'Res de res'.

Inflamables Teatre, nou grup artístic a la UPC
La VII edició dels Premis de Teatre Universitari de Barcelona ha reconegut també Inflamables Teatre, una nova agrupació independent amb presència d’estudiants i alumni de la UPC. La seva obra ‘Un dios salvaje’, de Yasmina Reza, s’ha endut el premi a la millor direcció per a Mònica Bon García, així com el premi a la millor actriu (ex aequo) per a Diana Vallverdú.

Els Premis de Teatre Universitari de Barcelona, organitzats per les associacions d'estudiants i aules de teatre que participen en el certamen, tant de la UPC com de la UB, es van iniciar l’any 2013 amb l’objectiu de visualitzar, promoure i impulsar la tasca de les companyies creades en l’entorn universitari a la província de Barcelona. En aquesta setena edició, el certamen ha comptat amb la participació de deu grups de la UPC i la UB.