Enfortir la indústria de les tecnologies aplicades a la salut, tres lliçons UPC per a la postpandèmia

La UPC ha organitzat un cicle de tres trobades virtuals per analitzar algunes lliçons apreses de la pandèmia i que han de servir ara per impulsar el sector industrial de les tecnologies vinculades a la salut.

18/06/2020

Els dimecres 3, 10 i 17 de juny, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha organitzat tres trobades virtuals per analitzar algunes lliçons apreses de la pandèmia i que han de servir ara per impulsar el sector industrial de les tecnologies vinculades a la salut. La telemedicina o la teleassistència per a la gent gran són dos dels eixos d’aquestes lliçons que s'han iniciat el 3 de juny amb una sessió que ha analitzat quines són les vies per fer més fort el sector industrial de les tecnologies per a la salut ara que sembla que el pitjor de la pandèmia ha passat.

Com enfortir el sector industrial de les tecnologies per a la salut, a debat en la primera sessió

La primera sessió del cicle, que ha tingut lloc el 3 de juny, ha comptat amb la participació de Jaume Padrós, president del Col·legi de Metges de Barcelona; Matilde Villarroya, directora general d'Indústria del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i Albert Gallart, director general de Grupo Pulso. La sessió ha estat moderada per Jordi Berenguer, vicerector de Transferència de Coneixement i Innovació de la UPC.

→ El debat es pot recuperar al canal de YouTube de la Universitat.

Quin serà el rol de la telemedicina per garantir una assistència sanitària eficaç?

La segona sessió del cicle, realitzada el 10 de juny, ha comptat amb la intervenció de Marc Ramentol, director general de Professionals de la Salut del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya; Francesc Garcia Cuyàs, adjunt a la Direcció Mèdica de l’Hospital Sant Joan de Déu, i Jesús Prieto, director de la Divisió d’Imatge i Teràpia de Siemens Healthineers. Han moderat la sessió Àlex Perera, director del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC, i Dani Tost, investigadora d'aquest mateix centre.

→ Vídeo del debat al canal de YouTube de la UPC.

Quin serà el rol de la teleassistència per garantir l'atenció de la gent gran?

La darrera sessió del cicle, ha tingut lloc dimecres 17 de juny, ha comptat amb la participació de Josuè Sallent, director de la Fundació TIC Salut Social de la Generalitat de Catalunya; Lluís Torrens, director d'Innovació social de l'Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI de l'Ajuntament de Barcelona, i Felix Villar, soci director d'IN2 Ingeniería de la Información. Ha moderat la sessió Alícia Casals, catedràtica del Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial de la UPC.

→ El debat es pot recuperar al canal de YouTube de la Universitat.