Enric Fossas, nou director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona

Enric Fossas
Descarregar

Enric Fossas, nou director de l'ETSEIB

El rector de la UPC, Daniel Crespo, i Enric Fossas
Descarregar

El rector de la UPC, Daniel Crespo, i Enric Fossas, en el moment de prendre possessió del càrrec com a director de l'ETSEIB

El catedràtic i investigador Enric Fossas Colet ha pres possessió, el 2 de desembre, com a director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC, després d’haver guanyat les eleccions al càrrec, convocades després de la renúncia del director anterior, Manel Mateo, i que van tenir lloc, per urna electrònica, del 22 al 25 de novembre. La candidatura d’Enric Fossas ha estat l’única presentada en aquests comicis.

03/12/2021

Doctor en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (1986) i catedràtic d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica, Enric Fossas Colet està, a partir d’ara, al capdavant de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), amb seu al Campus Diagonal Sud.

Adscrit al Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial, Enric Fossas ha estat, des del juliol passat, vicepresident de la comunitat UPC Alumni i delegat del rector per a l'Espai Senior de la Universitat.

Anteriorment, ha estat rector de la UPC des del desembre del 2013 fins al desembre del 2017, així com director de l'Institut d'Organització i Control de Sistemes Industrials (IOC) de la UPC (2003-2009) i de l’anterior Departament de Matemàtica Aplicada i Telemàtica de la Universitat (1993-1999).

Ha format part del Claustre Universitari de la UPC en diverses ocasions, així com del Consell de Govern de la Universitat com a representant del Personal Docent i Investigador (PDI).

Enric Fossas es va incorporar a la UPC el 1986 i ha estat professor a l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), a l'Escola Universitària Politècnica del Baix Llobregat (ara Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels, EETAC) i, darrerament, a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i a l'ETSEIB. Ha impartit assignatures de matemàtiques en titulacions d'enginyeria i de matemàtiques, i d'automàtica als estudis d'Enginyeria Industrial, en màsters i en programes de doctorat.

Com a investigador lidera, des del 1994, el grup de recerca Control Avançat de Sistemes d'Energia (ACES), reconegut com a grup de qualitat per la Generalitat de Catalunya. Ha desenvolupat la recerca en sistemes d'estructura variable, concretament en control de sistemes commutats amb aplicacions a l'electrònica de potència. Ha dirigit deu tesis doctorals en tres programes diferents: Matemàtica Aplicada, Enginyeria Electrònica i Automàtica i Robòtica i Visió. Ha publicat una cinquantena d'articles en revistes científiques i un centenar de ponències en congressos internacionals. És coautor d'un llibre d'anàlisi real i de quatre textos tècnics sobre el caos en convertidors, sistemes d'estructura variable i sistemes continus a trossos, i també d'una patent.

Ha estat responsable principal o corresponsable de trobades científiques (8th Workshop of Variable Structure Systems, 2004; Recent Trends in Nonlinear Science, 2011; GEMiT, 2003, 2007 i 2008) i de dos programes de recerca al Centre de Recerca Matemàtica. És membre de l’IEEE CSS Technical Committee on Variable Structure and Sliding Mode Control.

El nou equip
La candidatura de Fossas ha incorporat membres dels equips proposats per les candidatures dels professors Manel Mateo i Rafael Ruiz en les eleccions a la direcció de l’ETSEIB que van tenir lloc la primavera passada.